Så hemskt...

Sv: Så hemskt...

Jag var där och tittade för nån timme sen... Såg röken hemifrån och förstod genast att det var allvarligt, min ena tränare bor 200 meter därifrån, så jag körde ditåt och tänkte att om det skulle vara så, så måste jag ju hjälpa henne.

Men denna gården har en arbetskamrat till mig bott i i 10 år, så jag ringde henne och berättade... Behöver ju knappast säga att halva grannskapet körde rundor och tittade, huset var fullständigt övertänt när jag körde förbi.

Fruktansvärt... Hade ingen aning om att de hade hundar dock, vilket jag brukar ha...

Usch.

//E

Ja, verkligen fruktansvärt! Undrar va det var för kennel?

Stackars hundar:cry: Det verkar ha varit en rätt stor kennel då det fanns så många hundar.

Som jag förstår det nu efter lite efterforskningar så var det ingen direkt kennel, men de flesta hundarna verkar ha varit Bassets, jag kan inte säga exakt vad de heter, men de franska strävhåriga...

Usch... Hade som sagt ingen aning om att de hade hundar där, så det verkar ha varit rätt nytt.

//E

Här i trakterna hade vi en pyroman för några år sen som plågade oss länge, så bränder väcker tråkiga minnen.

Jag pratade som sagt med min kollega som har bott i huset i 10 år och hon misstänkte elfel starkt, men det vet man ju aldrig. De har tydligen renoverat jättemycket de nya ägarna och el är ju inga lätta grejer.
Men det ligger rätt ensamt, så det kan ju brinna ett bra tag innan nån ser det.

//E

Som jag förstår det nu efter lite efterforskningar så var det ingen direkt kennel, men de flesta hundarna verkar ha varit Bassets, jag kan inte säga exakt vad de heter, men de franska strävhåriga...
Usch... Hade som sagt ingen aning om att de hade hundar där, så det verkar ha varit rätt nytt.

//E

En tragedi. Jag har inte sovit i natt och lider med familjen som förlorat allt. :cry:

Nja du har inte riktigt rätt för dej.;)

Det är en känd uppfödare och domare med gott rykte. Hon och hennes mamma har sysslat med uppfödning av bla chihuahua i många år men även andra raser som Basset. (Hennes mamma bor dock inte härnere i Skåne). Hon har ett rel känt prefix på sina hundar.
Familjen har bott där i nästan tio år, minns dock inte exakt när de flyttade från andra stället och dit.

Senast ändrad av en moderator:

Då hade jag inte helt fel iaf;) Om det handlar om chihuahua också så vet jag vem det är... Tragiskt...

Jo, jag gick och mådde illa hela kvällen igår, en sån tradgedi för de drabbade. Och som jag sa till min mamma, hoppas de har en bra försäkring, de täcker ju långt ifrån allt och kan inte hjälpa mot lidandet, men så att de kan starta om någonstans eller bygga nytt...

//E

Liknande trådar

Hundhälsa Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
Svar
16
· Visningar
1 208
Senast: tanten
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Viva
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka