Så här ska ridning vara - KUL!

Targa

Trådstartare
Ibland får man bara en så´n där riktig jätte-kick av att rida:bump:

Har suttit på jobbet hela dagen idag och försökt se engagerad ut i mina jobb-sysslor, men hela tiden har jag bara längtat hem till pållarna och till kvällens ridtur.

Kommer hem och konstaterar att ridbanan har torkat upp så pass bra att det faktiskt går att sätta upp ett par små hinder. Har inte hoppat med ena hästen sedan förra våren, först pga att hon var skadat i ett ben och sedan pga den lååånga vintern. Men idag kanske vi skulle ....?

Och hon tycker det är precis lika roligt som jag! Vi skuttar (dvs hon skuttar och jag hänger med) små hinder som om det vore en Grand Prix-omhoppning :) Vi har så KUL båda två! Och efteråt så "rejsar" vi ett antal gånger i galoppbacken i en snabb, säker, dundrande galopp. Det är så att det sjunger i hela backen!

Visst är väl ridning en härlig fritidssyssla?! Trots allt slit!

Sv: Så här ska ridning vara - KUL!

AAAAAaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh! vad jag blev avundsjuk!! Mitt monster går inte att rida på än... Men man har något att se fram emot i alla fall! :)

Det låter superhärligt! :) Det är nog på våren som ridningen är som allra roligast. Själv får jag vänta ett tag på att rida då jag inte har någon häst för tillfället. Får nöja mig med att åka till stallet och pyssla med de andras pållar.

Åååh, det är DÄRFÖR man rider :love: För att hämta styrka, rensa huvudet, bli av med dagens adrenalin och komma in i harmoni inför kvällen.

Jag kan inte rejsa eller skutta några hinder med min medis, om ens rida ett helt varv i trav utan att hon stannar ;) Men förhoppningsvis kan jag det snart :)

mm ville ocksaå ut o rida idag men eftersom bilen har fått inbrott o jag jobbade till 21 så blev det inget får väl bli på torsdag....

Poetry_princess skrev:
Åååh, det är DÄRFÖR man rider :love: För att hämta styrka, rensa huvudet, bli av med dagens adrenalin och komma in i harmoni inför kvällen.

Jaa! Vilket härligt sätt att beskriva det på. Precis så kände jag det igår kväll :)

Jag håller tummarna för att ni andra också snart får möjlighet till en go´ridtur där både hästen och ni kan ha kul! Som någon skrev - det är kanske just nu på våren som man uppskattar det mest.

Sitter just nu på jobbet och ser jätteviktig ut! :angel:
(Bara längtar tills man får komma till stallet igen! :crazy: )
Själv njuuuter jag av att kunna komma ut i skogen igen nu när marken inte är lerig och hemsk längre! Underbart!!

Precis, precis!:idea:
Man kommer hem från skolan, börjar med att rida lite dressyr på ridbanan och när man är klar med det känner man sig nöjd med sina och hästens instatser. Då belönar man hästen och sig självbb med att få göra det vi båda gillar bäst, galoppera vid åkrarna i sagan om ringen fart... ;)
Hoppa över lite naturhinder och sådar, och så är en hel vecka nästintill räddad! :o

Vad underbart det låter!

Jag satt också och bara längtade uuuut hela dagen igår, solen lyste utanför fönstret medan jag satt fastlåst vid en dator, och bara längtade ut till hästarna!

Tyvärr hann jag inte ut förrän sent på kvällen så det blev inget rida av. Men det var mysigt att komma ut ändå - hästarna blev lite kvällspigga och racade runt i hagen och showade (de går på lösdrift), det var så härligt att bara stå och titta på dem och skratta åt deras vilda framfart. Och så gick jag in till de nyfödda lammen och gosade en stund. Visst är det en underbar hobby vi har!!! :love: Tycker synd om alla som missar allt det här!

Vi ses nog som lite tokiga ibland är jag rädd :D men det är ju hästar som är livet!!
Var med och skottade fram terrängbanan i helgen och det gör man inte om man inte är lite smått galen :angel:
Roligt var det och trevligt hade vi! Och nu kan de börja träna inför nya tävlingssäsongen!

Red lite dressyr på ridbanan igår kväll och hästen gick jättefint! Solen sken och fåglarna kvittrade, vad mer kan man önska??????????

Det är såna stunder när man umgås med en av sina bästa vänner som gör livet värt att leva!

Targa skrev:
Ibland får man bara en så´n där riktig jätte-kick av att rida:bump:

Har suttit på jobbet hela dagen idag och försökt se engagerad ut i mina jobb-sysslor, men hela tiden har jag bara längtat hem till pållarna och till kvällens ridtur.

Visst är väl ridning en härlig fritidssyssla?! Trots allt slit!

satt på jobbet igår och tänkte på hästarna, emailede en stall kompis och vi bestämde att träffas i stallet kl 6,30...
gjorde i ordnng o red ut i parken, bara skrittade tog det lungt, pratade och skrattade, kom inte hem till stallet förrens solen börjat gå ner.
helt underbart!:)

vad annars skulle man vilja göra en kväll efter jobbet

Haha :D
Ridning ska vara kul annars är det ingen ide jö!

Håller fullständigt med dig. Finns inget bättre o det är detta som håller en uppe så att man står ut med sitt jobb:rofl: . Tråkigt att man inte har upptäckt detta innan o inte så långt upp i åldern som jag har gjort.

Åh sådär ska det kännas :love: !

Vaknade imorse och bara längtade till ikväll då jag kan fara
till stallet och rida, försöker verkligen få dagen att gå .. eller
så far jag dit tidigare och rider och far tillbaka sedan och
tar in djuren.

todde skrev:
Håller fullständigt med dig. Finns inget bättre o det är detta som håller en uppe så att man står ut med sitt jobb:rofl: . Tråkigt att man inte har upptäckt detta innan o inte så långt upp i åldern som jag har gjort.

Bättre sent än aldrig! Man kan hålla på och rida tills man blir 90 (minst, hoppas jag :D ). Blir stallsysslorna för tunga så får man väl hyra in en liten stallskötare, och så får man se till att ha en snäll häst som kan bära runt med en i vårsolen .... För sluta rida kan man väl inte göra?!

Bonbina skrev:
Åh sådär ska det kännas :love: !

Vaknade imorse och bara längtade till ikväll då jag kan fara
till stallet och rida, försöker verkligen få dagen att gå .. eller
så far jag dit tidigare och rider och far tillbaka sedan och
tar in djuren.

Det är KUL att höra att man inte är ensam om att sitta på jobbet och bara tänka på kvällens ridning!! Undras om andra också är sådana - alltså t ex golfare eller fågelskådare eller fritidsfiskare - eller om det bara är vi hästmänniskor som är så härligt beroende av vår hobby?!

Targa skrev:
Bättre sent än aldrig! Man kan hålla på och rida tills man blir 90 (minst, hoppas jag :D ). Blir stallsysslorna för tunga så får man väl hyra in en liten stallskötare, och så får man se till att ha en snäll häst som kan bära runt med en i vårsolen .... För sluta rida kan man väl inte göra?!

Var på ridlektion igår o jag hade bara längtat hela dagen. Det ger så mycket när man börja fatta o poletten trillar ner:banana: Att sluta rida är som att sluta leva..... det har blivit ett behov som har kommit för att stanna hoppas det med 90 stämmer:banana: . Det är ju nu man får belöningen efter vinterns slit fast vintern har ju också sin tjusning ibland...

Ååååååååååååååååh.....det lät jätte-jätte-kuuuuuul!!!! :rofl: Nu vill jag gå härifrån och åka till stallet .......:bump:

Liknande trådar

A
Ridning Hejsan! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag köpte mig ett lettiskt halvblod (7 år) i juni som jag visste var otroligt känslig i...
2
Svar
31
· Visningar
4 827
S
Hästmänniskan Hej allhopa! Jag är en tonåring som för några år sedan upptäckte ridningen och fastnade direkt. Började på ridskola och gick sedan över...
Svar
19
· Visningar
2 137
Senast: Nixehen
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 533
Senast: scizofren
·
Träning Har ett 6-årigt hannoveranersto med ett jäkla temperament. Hon är nu igångsatt nästan fullt ut efter en 7 månaders vila pga av...
2
Svar
31
· Visningar
1 849
Senast: beauspirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar