Så här ser en svängel ut!

Inelin

Trådstartare
Det har varit åtskilliga trådar en tid tillbaka där man undrar vad en svängel är och hur den används. Här har jag en bild! Rockarden sitter upphängd på väggen och "pinnen" frampå där man har fötterna är en svängel. Där fästs draglinorna för att bogarna ska kunna arbeta fritt. Här kommer länken. Hälsar Inelin.

http://www.yngveson.se/gallery/album10/DSC01062

Man får akta så att inte puddingen får en böter, för det är ju fullkomligt olagligt att vara sådär söt! :D

Sv: Så här ser en svängel ut!

Inelin skrev:
Det har varit åtskilliga trådar en tid tillbaka där man undrar vad en svängel är och hur den används. Här har jag en bild! Rockarden sitter upphängd på väggen och "pinnen" frampå där man har fötterna är en svängel. Där fästs draglinorna för att bogarna ska kunna arbeta fritt. Här kommer länken. Hälsar Inelin.

http://www.yngveson.se/gallery/album10/DSC01062

Kanske var ett gammalt medelande och därför bildlä'nken inte fungerar, men jag är väldigt nyfiken på en bild !!!

Liknande trådar

T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 221
Senast: agtatoon
·
Körning Har äntligen köpt en rockard efter att ha letat i över ett år :banana: Men jag skulle vilja förbättra den lite och behöver därför...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Snyggve
·
N
Körning Jag kanske ska börja med att säga att jag är vuxen-nybörjare när det gäller både hästar och körning, men körning verkar så himla kul att...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: schelin_j
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 006
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III