aiquen
Trådstartare
Ännu en sk. spöktråd har spårat ur och blivit låst. Varför? Varför ska vi som på riktigt är intresserade av att diskutera "övernaturlighet" tvingas hålla oss ifrån det ämnet p.g.a. att några stycken (en i det här fallet) alltid ska komma in i dessa trådar enbart för att få en chans att förstöra och förlöjliga sig över andra? Jag tycker det är jättetrist.
Självklart får alla gå in och diskutera i vilken tråd som helst, men samtidigt är det så himla onödigt att ge sig in i en tråd om det enda man vill är att provocera och förlöjliga. Speciellt om trådens ursprungsfråga inte är "finns det spöken?" utan som i det senaste fallet handlar om att lägga in mystiska bilder. Då är det väl fritt fram att istället för att förstöra den tråden, skapa en spin off-debatt där frågan huruvida det finns spöken eller ej går att diskutera.
Det här har verkligen börjat gå för långt nu, tycker jag.
Självklart får alla gå in och diskutera i vilken tråd som helst, men samtidigt är det så himla onödigt att ge sig in i en tråd om det enda man vill är att provocera och förlöjliga. Speciellt om trådens ursprungsfråga inte är "finns det spöken?" utan som i det senaste fallet handlar om att lägga in mystiska bilder. Då är det väl fritt fram att istället för att förstöra den tråden, skapa en spin off-debatt där frågan huruvida det finns spöken eller ej går att diskutera.
Det här har verkligen börjat gå för långt nu, tycker jag.