Welsh

Trådstartare
Har inför sommarens premieringar då ena stoet ska stambokföras, letat efter uppgifter om en avkomma. idag fick jag svaret från Norska ponnyföreningen. Inom en timme hade de svarat och vi har fått fatt i ponnyn :banana: :bow:
När ni skickar in meriter på era ston som haft föl som ni själva inte fött upp, hur har ni gjort då? har ni letat reda på deras registreringsbevis samt ev utställningsprotokoll? Tävlingsmeriter hur gör man med dem???? Detta sto har en son som tävlar Norska Mästerskapen i dressyr med placering. Hur ska jag få med den meriten till stamboksföringen? Utländska avkommor hur har ni gjort där?

Sv: Så glad!

Har själv haft samma "problem" då jag har köpt ett sto som jag ska stambokföra, vars uppfödare inte finns i livet och en av hennes första avkommor exporterades till Finland. På Sv Ridsportförbundet tog det ungefär en månad efter ett par påstötningar att få svar vart jag skulle söka i Finland, men efter att ha mailat till Finska förbundet kom det svar med vändande post. Fullständigt resultatavdrag till dags dato på hästen mailat till mig - GRATIS ! Helt imponerande. Gjorde ju inte ont heller att hästen fått placeringar i MSV hoppning.... Så nu har jag svenska reg.nr, finskt reg.nr och resultatavdrag på denna häst att skicka med på meritlistan till stambokföringen i sommar.

Nej vad roligt! Så det löste sig...kul! :)

Då får ni sluta ifrågasätta fertiliteten nu då ;)

Säj det till henne. Apropå inget speciellt, gissa vilket gult sto som ser ut att börja brunsta igen :mad:

:devil:
Hon sympatiserar nog med sin dotter....som skall tebax till vet för behandling på måndag :(

Gräsliga ston :mad: ska vi göra gulkorv av dem istället????
Sunny står och hänger i hörnan mot Bells, helt fel karl att tråna över. :mad:

Liknande trådar

Avel Vad tror ni om detta ? http://www.asvh.se/avel/sto-poolen "Det här är kriterierna för att ingå i selektionspaketet Grundkriterier: 1...
Svar
17
· Visningar
2 118
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Eldfuxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka