Så frustrerande, katterna stör grannen :(

Kaluna

Trådstartare
Efter mkt donande mår båda våra katter bra igen. Stressen försvann helt när dom skolades om till utekatter. Dom trivs så himla bra med det! innepissandet försvann, bråken försvann.. allt blev jättebra.
Tills nu...Dom börjat hänga i grannens trädgård, ffa den ena av dom. Hon vill gå in till dom! hon sitter på deras fönsterbläck o jamar. sover i deras hammock mm... Paret som bor där gillar katter, men vill inte ha dom där.
Dom har sprutat med vatten men det biter inte.
Vi måste göra något nu. vill ju inte ha osämja med grannarna... likväl känns det surt att ta in dom som innekatter igen, det funkar ju liksom inte..
alt hitta en lösning som håller dom borta, alt placera om henne.. :(

Har googlat lite o hittat denna http://www.skadedjursfri.se/kattskramma-1
Är det någon som vet om detta hjälper? är det värt att prova?
Någon annan idé vi kan lösa det med?
 
Sv: Så frustrerande, katterna stör grannen :(

Min bror har en liknande grunka för att inte hans katt ska hoppa på hans bil. Brodern hävdar att den funkar.
 
Sv: Så frustrerande, katterna stör grannen :(

Finns inte möjlighet till rastgård då vi bor på 2 våningen (med egen ingång)
Men nu har vi löst problemet :))
Dom får ju bara va ute när vi är hemma, o vi ställer helt enkelt upp dörren så hon kan gå in som hon vill, när hon vill.
Problem löst! :)

Har nu beställt kattlucka med chippläsare o lite fler bra funktioner :))
lugnet har åter lagt sig!
 
Sv: Så frustrerande, katterna stör grannen :(

Efter mkt donande mår båda våra katter bra igen. Stressen försvann helt när dom skolades om till utekatter. Dom trivs så himla bra med det! innepissandet försvann, bråken försvann.. allt blev jättebra.
Tills nu...Dom börjat hänga i grannens trädgård, ffa den ena av dom. Hon vill gå in till dom! hon sitter på deras fönsterbläck o jamar. sover i deras hammock mm... Paret som bor där gillar katter, men vill inte ha dom där.
Dom har sprutat med vatten men det biter inte.
Vi måste göra något nu. vill ju inte ha osämja med grannarna... likväl känns det surt att ta in dom som innekatter igen, det funkar ju liksom inte..
alt hitta en lösning som håller dom borta, alt placera om henne.. :(

Har googlat lite o hittat denna http://www.skadedjursfri.se/kattskramma-1
Är det någon som vet om detta hjälper? är det värt att prova?
Någon annan idé vi kan lösa det med?

Snacka med ngn som är med i en painbollförening.

Ett par tre smällar och träffar så håller sig katterna borta från den trädgården....
 
Sv: Så frustrerande, katterna stör grannen :(

nej fy för att skjuta på katten!! är nöjd med att katterna har funnit sig till rätta med kattlucka o dom kan gå in när dom vill...
dessutom är det en som läser micksochoppet, så bara våra som kommer in också.. inställd att låsas på natten - kan gå in men inte ut :))
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 375
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: vallhund
·
Övr. Katt Jag har en ganska liten uteplats intill min lägenhet, lite gräsmatta, någon rabatt och en altan. När jag precis flyttade hit och skulle...
Svar
6
· Visningar
4 023
Senast: ponilover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp