Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

AgentCarter

Trådstartare
Jag suger verkligen på mellanmål och skulle behöva något som inte ger mig mer kolhydrater än nödvändigt dessutom så har jag svårt för att äta på morgonen men att dricka går bra.
Så jag tänkte köra en testrunda men proteinpulver och se om det är något för mig.

Men vart hittar man billigt? Går det att köpa på ebay utan att man blir lurad?
Är sugen på ett diet protein, men är det något att ha?

Jag tränar verkligen inget extremt men behöver något annat att äta än mackor med smör vilket det bara blir annars.
Har haft en lite för lång viloperiod nu (kom ur vardagsträningen när jag jobbade i sommras och cyklade ungefär en mil om dagen och har varit svårt att komma igång) men nu satsar jag på minimum 30 min/dag aktiv träning.
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Måste det vara proteinpulver? T ex ägg kryllar ju av protein annars och det kan man ju blanda i en smoothie t ex som man dricker. =) Eller blanda kvarg i smoothien kan man också göra.


//r
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Jag har ett gäng provpåsar från finessguru i olika smaker.
De är, enligt mig, helt vidriga - men du får gärna prova ;)
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Vi har ingen frys så en smoothie är osmidigt därför och ägg tröttnar jag på på en dag:p

Blåbäret: Jag misstänker starkt att alla är vidriga men att man vänjer sig:p
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Fast du kan ju göra lagom mycket åt gången, så behöver du inte frysa in. Och tar du olika bär/frukter i smoothien så får du variation, ägget i sig ger ju ingen smak däri =).


//r
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Fast jag har ändå ingenstans och ha de där bären och vi har fruktstopp nu pga sonen har utslag vi försöker hitta orsaken till:)
Sen är det merarbete, då det inte är bara att diska matberedaren och eftersom jag har extrem tidsbrist i mitt liv nu prioriteras sådant bort:p
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Jag har Whey-80 med smak av mintchoklad från gymgrossisten! Tycker det är gott :d smakar lite som oboy med en ton av after eight!
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

När jag tränade 6ggr i veckan under översikt av en PT, så åt jag 1dl cashew-nötter och 1 banan/morot/äpple efter träning efter rekommendation från han. Tro mig, det räcker. Räknade kalorier och näringsämnen och hela baletten just då. Och dessutom! Diskfritt!! Heheheh.

Kesella får jag inte i mig om det inte är Kesella Vanilj :d.
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Whey fx är också god :)
Första gången jag drack den tyckte jag att en smakade som McDonalds milkshakes :p
Sedan finns det såklart bättre och sämre sorter -blåbär och exotic får jag knappt ner... Vanilj, choklad och hallon däremot! :D
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Whey är god tycker jag, och är billigt, ca 150-160 för 1 kg. (Har chokladsmaken).

Annars är Holistic väldigt bra, men den är dyr... :o
 
Sv: Så billigt proteinpulver som möjligt som ändå är ätbart

Whey-80 är billigt och bra tycker jag. Smakar helt ok blandat m mjölk.

Lättkesella m Bob Mix tycker jag funkar också.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 968
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp