Så är man råttägare då!

Sofiplopp

Trådstartare
Tre söta små råttbebusar ligger och sover i buren. En är mörkt brun och en är lite ljusare brun och den som är min är blond med röda ögon.
Blondinen heter Paris Hilton, för hon sitter ju i buren ... :D

Det var inte alls meningen att jag skulle ha en råtta själv, men jag föll pladask och så blev det en i alla fall. Jag fyller år i morgon, och då har man rätt att köpa en present till sig själv – och det var ju åtminstone inte en ponny!
Vi har en väldigt stor bur också, med flera våningar, så om de är två eller tre spelar inte så stor roll.

För övrigt blev det honor och inte hannar, men det gör ju ingenting. Jag har minsann redan planer på att låta vackra PH få ungar - vi får se hur det blir med den saken!

Bilder kommer så småningom! :)

***Ploppan - numera råttfrälst!*** :banana:

Senast ändrad:
Sv: Så är man råttägare då!

Hörrudu, bilder! ;)

Var kommer de ifrån btw? Glöm nu inte att det är massor av mer att tänka på innan du tar ungar på de :p Ffa med honor kan man ju inte vänta som med hanar iom att bäckenet stelnar när de blir ett år. Det vore ju inte så kul om de drar på sig diverse fel i temperamentet eller sjukdomar när de blir 1½ liksom... Och hör med SRS avelsrådgivare innan, hon är skitduktig på avel :)

Vi har köpt av en granne. Det är alltså ingen stamtavla eller så på dem. Men deras egna råttor är friska och glada och jättetrevliga, så våra har förhoppningsvis ärvt deras temperament.

Så här ser de ut - fler och bättre bilder kommer!

rattor_070613.JPG

Sånt kan hoppa över både en och flera generationer dock :p

Omg, ser jag rätt, är det en silver fawn längst fram? :love:

Sånt kan hoppa över både en och flera generationer dock :p

Omg, ser jag rätt, är det en silver fawn längst fram? :love:

Nej, hon är nog bara vanligt beige - jag tittade på en väldigt bra råttsida på nätet som jag fick tips om i förra tråden - och hon är mest lik denna råtta:
http://i28.photobucket.com/albums/c221/r8info/Pippin1.jpg

Färgerna är lite missvisande, för jag var tvungen att ta med blixt. Stackars Paris blev väl helt bländad! Jag ska ta bilder i dagsljus i morgon när de börjar känna sig mer hemma.

Jag hade för övrigt själv också hoppats att hon skulle vara fawn, men färgen ser ut att vara "djupare" hos de som har den färgen.

I övrigt är de bra i magen (de får fortfarande samma mat som hemma hos mamma för att inte byta foder för snabbt) och de är pigga och blanka och verkar ta flytten med ro.
De är väldigt nyfikna och sätter man in handen hos dem klättrar de självmant upp på den och vill umgås!
Tyvärr är de inte rumsrena riktigt än, så sonen tycker man borde uppfinna råttblöjor! :idea:

Alltså - det är så himla KUL att titta på dem!
Jag fattar inte hur jag har kunnat leva hela livet utan att ha en råtta! :love:

Ah ok. Mja, på den bilden är hon lite mörkare än hon var IRL (den råttan har jag träffat nämnligen :p). Men är hon det så antar jag att hon är champagne då iom att hon har röda ögon, även om hon ändå ser mer ut som silver fawn :D

Välkommen till råttberoendet btw! Nu lär du inte vara utan råtta en enda dag för resten av livet ;)

Ah ok. Mja, på den bilden är hon lite mörkare än hon var IRL (den råttan har jag träffat nämnligen :p). Men är hon det så antar jag att hon är champagne då iom att hon har röda ögon, även om hon ändå ser mer ut som silver fawn :D

Välkommen till råttberoendet btw! Nu lär du inte vara utan råtta en enda dag för resten av livet ;)

I kväll lekte dom tafatt och så hade dom brottningsmatch! *s*
Jag ska flytta in dem på mitt kontor, så jag kan titta på dem när jag jobbar! De står alldeles för långt bort när de är inne i ungarnas rum!

:love:

Rätta takter :D
Brottas lite du med vetja, det ser rätt kul ut när de försöker välta handen på en :rofl:

åhh grattis till råttägandet :) råttor är så himla roliga, det går liksom inte riktigt att förklara, det måste upplevas!

jag tycker också att det ser ut som en fawn, iom att den är så orange

åhh grattis till råttägandet :) råttor är så himla roliga, det går liksom inte riktigt att förklara, det måste upplevas!

jag tycker också att det ser ut som en fawn, iom att den är så orange

Ja, hon är verkligen gul - samma färg som manen på en ganska mörk isabellfärgad häst ungefär!

Ska försöka ta en bild i dagsljus i morgon. :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka