*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Plockade två fästingar igår..nu har det blivit bulor där dom satt. är detta farligt? ska jag skicka in blodprov o se om hon fått borrelia? tacksam för svar..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*Gotlandsrusset* skrev:Plockade två fästingar igår..nu har det blivit bulor där dom satt. är detta farligt? ska jag skicka in blodprov o se om hon fått borrelia? tacksam för svar..
Bison skrev:har man så mkt problem vore kanske switsh ett alternativ.
burton skrev:Det är inget diskmedel. Har du aldrig använt eller hört talas om Switch?? Ett av de vanligaste fästing/knott medlen. Ett hett tips är att du provar antingen detta medel eller exempelvis RB86 och ser om fästingplågan blir lite mindre på din häst.
Ju fler fästingar desto högre risk att hon smittas av nån fästingburen sjukdom.
*Gotlandsrusset* skrev:Plockade två fästingar igår..nu har det blivit bulor där dom satt. är detta farligt? ska jag skicka in blodprov o se om hon fått borrelia? tacksam för svar..
burton skrev:Du har aldrig "behövt" använda såna medel?? Jag tyckte du nyss sa att du kunde plocka klasar med fästingar på din häst förra sommaren.
I ett sånt läge skulle iaf jag anse att ett medel av nåt slag var nödvändigt för att hålla borta dessa djuren från hästen.