Cupcake
Trådstartare
Jag fick när jag var hos en ortopedtekniker för att få hjälp med mina onda fötter reda på att mina ben är olika långa. Mitt vänstra ben är lite kortare än det högra. Jag har inte tänkt på det ett tag men har sedan jag skaffade ny häst märkt att jag hela tiden hamnar till höger i sadeln och att sadeln vill åka snett åt det hållet.
Nu funderar jag på om jag helt enkelt ska korta mitt vänstra stigläder ett hål. Jag har hört tränare som sagt att man aldrig ska rida med olika läder, men börjar fundera på om det inte är det jag måste göra för att inte förstöra min häst alldeles med denna snedhet. En sadelutprovare jag var och lyssnade på som hade en clinic menade på att man ska korta lädret om man har ett kortare ben.
Hur ska man göra?!
Nu funderar jag på om jag helt enkelt ska korta mitt vänstra stigläder ett hål. Jag har hört tränare som sagt att man aldrig ska rida med olika läder, men börjar fundera på om det inte är det jag måste göra för att inte förstöra min häst alldeles med denna snedhet. En sadelutprovare jag var och lyssnade på som hade en clinic menade på att man ska korta lädret om man har ett kortare ben.
Hur ska man göra?!