Ryttar/häst outfit

Pandora

Trådstartare
Vårens nyheter har ju kommit nu & jag vill ha en ny outfit till mig & min häst. Men jag kan inte bestämma mig om vilken färg eller stil. Ska den vara färgglad & energisk, eller lugn & stilren?
Vilken färg brukar ni andvända? Var brukar ni köpa er utrustning?

Min häst är skimmel åt det blåare hållet och passar inte så bra i varma färger. Mina favoritfärger är blå och turkos. Så ja, det är också vad mycket av utrustningen går i :D
Köper min utrustning på olika ställen, en del på Hööks, en hel del på andra ställen...
Mina favoritmärken till hästen är iaf Globus, Mia RS och Schockemöhle. Till mig själv Mountain Horse, Prorider och Uhip.

Jag har många olika färger/outfits. Nu i vinter har jag börjat samla på en ny! Råkade köpa mig ett gult schabrak före jul, insåg att det typ inte finns nåt gult sen flera år!! Fram tills höökskatalogen kom o jag hade blivit bönhörd! Så iår blir det gult på ena pållen.
wp-1453997773603.jpg

Till en av de andra har jag jobbat ett tag på brunt/mörkblått. Jättesnyggt!
wp-1453579339068.jpg

Gamlepåwnien har ju Cerise sen många år, alltid lätt att hitta grejer o kläder i den färgen.
wpid-wp-1433184001991.jpeg

Vad har din häst för färg?

Vårens nyheter har ju kommit nu & jag vill ha en ny outfit till mig & min häst. Men jag kan inte bestämma mig om vilken färg eller stil. Ska den vara färgglad & energisk, eller lugn & stilren?
Vilken färg brukar ni andvända? Var brukar ni köpa er utrustning?

Jag är ju jävligt tråkig och har mest beige, brunt, marin, vitt, creme.. Jag har fux och är fux själv. ;)

Jag är förtjust i Pikeur, Anky, Eurostar, Eskadron, Mias och Equiline.
Har dock 2 schabrak från Hööks med. :)

Min häst är den där vanliga brun svart man kombon. Köpte honnom för bara en månad sedan så har än så länge inte haft någon riktig outfit utan bara ett schabrak och ridkläder från innan. Jag tänkte att det kunde vara kul med lite nya grejor men jag lever på budget så det får inte vara så dyrt.

På min svettfux har jag haft väldigt mycket marinblått. Hon har varit så fin i det :love:
Sen får vi se vad det blir till den nya. Men tror jag håller mig till lite lugnare färger. Jag har ett crazy rosa anky schabrak. Så det får väl användas då och då :)

Min häst är den där vanliga brun svart man kombon. Köpte honnom för bara en månad sedan så har än så länge inte haft någon riktig outfit utan bara ett schabrak och ridkläder från innan. Jag tänkte att det kunde vara kul med lite nya grejor men jag lever på budget så det får inte vara så dyrt.
Det finns väldigt mycket utrustning att köpa begagnat, som är i nyskick. Många säljer paket med schabrak till exempel, på så vis blir inte frakten så dyr.

Måste man välja en stil och färg? :angel: :D

Alltså, det är ju bästa hästfärgen. Passar i allt. :D

Bildbomb för inspiration. :rofl::p:eek::laugh:

Vinrött

Rött

Brunt

Ljusblått

Mörkblått

Illgrönt

Skrikrosa :angel:

Orange

Kornblått

Jag har grått, brunt, grönt, beige och liknande toner, tycker andra färger oxå är snygga men det är inte jag.

Har ingen fast affär eller kedja jag handlar på.

Mitt råd är att skaffa en färg du tycker är snygg och trivs med själv.

Jag satsar bara på lugna "klassiska" färger.
Beige, oliv, marin, svart, vit, brun, mörkgrön, grå etc.
Gick igenom lite bilder och insåg att jag oftast inte matchar sådär super-mycket. Utan de flesta av mina "outfits" passar ihop ändå.
Det skall liksom se snyggt och välvårdat ut men inte som om man "försöker för mycket". :angel:

Svart + blå/grön + beige.
12728578_1571937916429428_1611576540_n.jpg

Svart + marin + marin
12627927_667359386700772_828502741_n.jpg

Grå/marin + svart + marin
12543195_555119544637960_461898553_n.jpg

Marin + grå + beige + beige
12552458_160708127632673_806622403_n.jpg

@mooi Den nedersta outfitten är bara:love::love::love:! Lindorna är också från Mias?

Jag har varit jätteoff rätt många år med käcka outfits, men börjar tycka det är lite roligt med det igen. Hur jag än gör fastnar jag mest i det marinblå träsket:p. Men jag har varit rätt bra på matchning:
263570_1935835407480_1236908_n.jpg

259902_2004286718720_1080124_n.jpg

284075_2050839282505_4991675_n.jpg

10593160_10203568826853173_1474475809647258308_n.jpg
10644980_10203716282619475_3438102145853051411_n.jpg

Finns som någon skrev massor att köpa på begmarknaden! Bestäm dig gärna för någon grundfärg, tex brun/marin/vinrött. Och ha lindor i den färgen och köp schabrak med detaljer eller grundfärg som matchar lindorna. Neutrala färger är alltid tacksamma. Det blir svårt om du har massa olika färger för då måste du tänka efter varje gång du klär på dig själv och hästen om du vill matcha. Annars kanske det blir mintgrönt schabrak, röda lindor och en rosa tröja:laugh:.

Jag tror att jag kommer köra på limegrönt och Royal blått nu till våren och sommaren sen får det bli marinblått

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 238
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 451
Senast: Svartkatt
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 199
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka