Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Påverkar det här även Elon Musks satelitnät över Ryssland?
Nej, det här är den 'vanliga' trafiken.Påverkar det här även Elon Musks satelitnät över Ryssland?
Jag är nyfiken på vad Anonymus tycker om detta.
Dessutom håller de inte vägarna, så bara för att x antal fordon passerat, betyder det inte att den är under rysk kontroll två-tre dagar senare.Jag tycker att detta är en intressant synpunkt, oavsett huruvida exakt korrekt kartan är. Man tittar så lätt på kartor över Ukraina och ser de markerade områdena och tänker att Ryssland har tagit över en hel del. Men man glömmer att det finns fortfarande folk mellan dessa vägar som ryssarna åker på, de är fortfarande ukrainare och protesterar fortfarande. De finns fortfarande där.
Då känns Rysslands ockupation ganska litet, eller åtminstone lite lättare. För mig iallafall.
Eller det vanliga gamla motivet som människan stridit för i hundratals år - makt.
(Håller med 100%)
Här är exempel på ett annat fel som gjort deras clusterfuck.Det här är bara ett av många fel som ryssarna gör/har gjort, för att skapa det clusterfuck de satt sig i, så situationen är MYCKET bättre på marken i Ukraina, än vad som syns i media idag.
Undrar vems huvuden som kommer rulla efter de dåliga däcken?Här är exempel på ett annat fel som gjort deras clusterfuck.
Kolla t.ex däcken på den här lastbilen...
Men de var billiga i alla fall, de där kinesiska Yellow Sea.
(det var inte meningen att det skulle bli två filmer, men det är den med lastbilen jag menar...)
Enklaste hade väl varit att göra en lista på vilka länder som inte är emot Putin och anta att resten är ovänliga, så behöver man inte lägga så mycken möda på den.Mar 7 at 11:46
Кабмин РФ утвердил перечень недружественных стран и территорий, в него вошли США, члены ЕС, Британия, Украина, Япония и ряд других.
Ryska federationens ministerråd godkände en lista över ovänliga länder och territorier, den inkluderar USA, EU-medlemmar, Storbritannien, Ukraina, Japan och ett antal andra.
https://t.me/tass_agency/117007
Är inte pengar/rikedomar makt om man ska bli lite filosofisk?Nä.
Skrapar en på ytan i de flesta konflikter (speciellt idag) så är det "show me the money", dvs resurser av diverse slag.
Undantaget som bekräftar är väl till viss del det som händer i Ukraina (även om det givetvis också finns resurser där inkl strategiska platser som Krim).
Påverkar det här även Elon Musks satelitnät över Ryssland?
Enklaste hade väl varit att göra en lista på vilka länder som inte är emot Putin och anta att resten är ovänliga, så behöver man inte lägga så mycken möda på den.
Är inte pengar/rikedomar makt om man ska bli lite filosofisk?
AlwaysKanske det men jag trodde inte du var det i inlägget jag svarade på.
De kanske rullar lättare än de där hjulenUndrar vems huvuden som kommer rulla efter de dåliga däcken?
Från en teknisk idiot: Hur fungerar det där satellitnätet? Alltså kan vanliga personer använda det och är det ickecencurerat eller vad?
Nu har hela listan presenterats:Mar 7 at 11:46
Кабмин РФ утвердил перечень недружественных стран и территорий, в него вошли США, члены ЕС, Британия, Украина, Япония и ряд других.
Ryska federationens ministerråd godkände en lista över ovänliga länder och territorier, den inkluderar USA, EU-medlemmar, Storbritannien, Ukraina, Japan och ett antal andra.
https://t.me/tass_agency/117007