Lillsillen
Trådstartare
Grannens minihästar har nu vid 2 tillfällen tagit sig ut på rymmen och tagit sig in i min hage, trots 3 trådar i mitt staket som angränsar mot dem, och trots bra ström i mitt staket.
Båda gånger har det blivit riktigt bråk hästarna emellan!
Kan tillägga att mina stora tycker dessa små är skitläskiga...
Först kom en hingst, därefter ett sto...
Hingsten gick till attack mot min valack som gick in med livet som insats för att skydda sin flock, sto o föl. Mitt sto fick ett litet bett i buken, annars gick det bra.
Stoet som kom in vid andra tillfället jagades hejdlöst utav mina innan hon lyckades smita ut under stängslet igen. Valacken halt, inget sår eller annat synligt så antagligen sträckning eller nåt.
Vem står till svars om mina hästar skadar hennes?
Eller om mina hästar eller mitt stängsel skadas??
Min hage har dock klarat sig hittills då det är miniatyrhästar som lätt kryper under tråden....så mina har inte kommit på vift ännu iallafall...
Men vad händer OM mina tar sig ut pga att grannens hästar pajjar mitt stängsel och orsakar skada hos övriga grannar/bilister eller blir påkörda eller dylikt??
Detta är inte roligt!!!
Båda gånger har det blivit riktigt bråk hästarna emellan!
Kan tillägga att mina stora tycker dessa små är skitläskiga...
Först kom en hingst, därefter ett sto...
Hingsten gick till attack mot min valack som gick in med livet som insats för att skydda sin flock, sto o föl. Mitt sto fick ett litet bett i buken, annars gick det bra.
Stoet som kom in vid andra tillfället jagades hejdlöst utav mina innan hon lyckades smita ut under stängslet igen. Valacken halt, inget sår eller annat synligt så antagligen sträckning eller nåt.
Vem står till svars om mina hästar skadar hennes?
Eller om mina hästar eller mitt stängsel skadas??
Min hage har dock klarat sig hittills då det är miniatyrhästar som lätt kryper under tråden....så mina har inte kommit på vift ännu iallafall...
Men vad händer OM mina tar sig ut pga att grannens hästar pajjar mitt stängsel och orsakar skada hos övriga grannar/bilister eller blir påkörda eller dylikt??
Detta är inte roligt!!!
Senast ändrad: