J

josse__

Nu måste jag ha Akut hjälp. Det är så att min lilla Tim (Gerbil) rymde inatt, vilket ledde till att jag inte fick tag på honom förrän... 06.45 imorse. Och nu har mamma bestämt sig, om någon av Tim och Alfons rymmer igen då måste jag göra mig av med dem :cry: Akvariumet dem har, har en glasskiva som finns över halva akvariumet + att jag har lagt över en tygbit som räcker över nästan hela .
Jag har listat ut att dem hoppar upp på vattenflaskan och sen kringlar sig upp på glasskivan och sen hoppar ner på golvet. Så jag tar gärna emot tips på rymningsäkra saker. Jag Tänker absolut inte lämna bort mina små :love:

Sv: Rymlingar

1. Flytta på vattenflaskan :idea:
2. Skaffa annat lock/ annan bur :) en tygbit verkar ju inte direkt rymningssäkert! Något galler av något slag? Eller en hel glasruta med lufthål? Plastskiva med lufthål i? Borde finnas en mycket enkel lösning på problemet.

vattenflaskan sitter under själva glasskivan, så den är nog på bästa stället.
akvarium har jag inte råd med. och plastlock...ja...får väl tvinga med folket till IKEA på fredag :idea:

köp ett 4-kantsnät och klipp till efter akvariet, se till att få marginal på kanterna så att du kan vika ner dom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka