Ryktborste, vilken är bäst?

Sv: Ryktborste, vilken är bäst?

Jag har en liten borstiq med jättetätt gethår (De flesta andsra jag sett har varit för glesa, de liksom trycks ihop mot hästen), min älsklingsborste för att få glänsande hästar :) Dock lite för mjuk för vinterpälsen, då kommer rotborsten fram i lite grövre tagel. En annan riktigt bra är http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/prod250/5013.jpg . Vi har en sån i stallet (tror jag :p), jättebra den med.

Har den ryktborsten från börjes, kanon, rekommenderas!

Sv: Ryktborste, vilken är bäst?

Tyvärr är det inte samma djur som används till köttproduktion och läderproduktion, så för det mesta går köttkors skinn helt till spillo. Kan vara bra att tänka på i frågan om köttätande vs pälsbärande och dylikt.

Själv har jag inga problem att använda läderprodukter, päls eller äta kött av etiska skäl, och jag håller med alla i tråden som tycker att borstar i tagel och svinborst m.m. är överlägset bäst :)

Du skojar eller!?! Naturligtvis använder man köttkors skinn till läderprodukter! var i hela fridens namn har du för källa på den informationen???

Skinn sorteras efter kvalitet och används till olika områden beroende på sin kvalitet, så enkelt är det, men går till spillo gör dom definitivt inte!

Liknande trådar

Utrustning Jag söker tips på ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet. Det ska vara t.ex. ryktborstar i naturmaterial har jag läst men hur är...
Svar
12
· Visningar
768
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka