Ryktborste, vilken är bäst?

Lovehorse

Trådstartare
Söker efter en riktigt bra Ryktborste finns det någon bra ni kan rekomendera??
Tacksam för svar gärna bilder.

Sv: Ryktborste, vilken är bäst?

Gå till närmsta hästaffär och ta den tätaste ryktborsten du hittar, då kan jag garantera att du har hittat att bra :)

Jag har bytt ut nästan alla mina borstar i hinken till borsta med riktigt hår! Tycker dessa är överlägsna!

Men har kvar en rotborste i syntet som en första grovborstning av pålle om han är riktigt skitig

Vilken hästaffär jag än går till så är det det helt ränsat,eller så fins det bara borstar i plast , vill ha med hår, Dock inte i tagel Så det är svårt att hitta :crazy:

Vad har ni för Ryktborstar??

använder bara Borstiq bostar, helt underbara :love:

Varför vill du inte ha en borste med tagel?

Jag köpte en som heter Welsh någonting för 33 år sen. Den använder jag fortfarande och jag har aldrig haft något behov av att skaffa någon annan ryktborste!

Vad är skillnad på hår och tagel?

Naturbort ska det vara, alla gånger! Hööks har väldigt mycket olika ryktborstar att välja på!

Med jag tycker att det tjäns så fel att använda en annans hästs man och svans för att borsta en annan häst. Jag vet inte men det bara tar emot att använda Tagelborste.:confused:

Söker efter en riktigt bra Ryktborste finns det någon bra ni kan rekomendera??
Tacksam för svar gärna bilder.

Min undrabara bästa ryktborste är rejält tät och av gethår, vet inte vart den är köpt tyvärr och den är minst 15 år gammal...
Men man ser liknande lite överallt tycker jag och hursomhelst skulle jag satsa på en av gethår :)

Borstar av naturmaterial är överlägset bäst!
Hästarna blir ju alldeles elektriska av syntetborstar :crazy:

Dock har jag en syntetborste som är ca 20 år gammal och oj så underbar den är, får bort massor av smuts och ligger bra i handen så den borsten är undantaget som bekräftar regln :)

hmm, jag tror din sadel av död ko troligtvis kan vara stoppad med tagel också ;)

hmm, jag tror din sadel av död ko troligtvis kan vara stoppad med tagel också ;)

TYST!

Jag blir illamående... Jag borde nog bara ha saker av syntet..

Eller jag är tudelad är djuret ändå dött tycker jag att man ska ta hand om så mycket som möjligt av det, men att döda ett djur för att jag ska kunna ha mina läderstövlar och köttbit på matbordet gör mig illamående...

Nu vet jag inte märket på min ryktborste men den är inköpt för ungefär 20 år sen och det är tagel i den... Älskar den!

TYST!

Eller jag är tudelad är djuret ändå dött tycker jag att man ska ta hand om så mycket som möjligt av det, men att döda ett djur för att jag ska kunna ha mina läderstövlar och köttbit på matbordet gör mig illamående...

och en sadel att rida i... gethår har jag i min ryktborste och det tycker jag är kanon

TYST!

Tyvärr är det inte samma djur som används till köttproduktion och läderproduktion, så för det mesta går köttkors skinn helt till spillo. Kan vara bra att tänka på i frågan om köttätande vs pälsbärande och dylikt.

Själv har jag inga problem att använda läderprodukter, päls eller äta kött av etiska skäl, och jag håller med alla i tråden som tycker att borstar i tagel och svinborst m.m. är överlägset bäst :)

Har en i gethår från Hööks som jag haft i många år nu. Lika fin ännu. Älskar den. Tyvärr har tillverkaren fått en filpp och färgat stråna gröna :eek: Beställde egentligen en med naturellfärgade borst men fick fel. Orkade inte skicka tillbaks den så jag får blunda för färgen.

Jag har haft en sådan som ser lika dan ut Men min var en stuben borste
Typ alla strån losnade efter en knappt månads användning:mad:

Halvt napplån

Jag hade också en stübben ryktborste, men den blev så sleten haha... Användes flitigt! Jag tror också på konceptet, så tät som möjligt! och hyfsat mjuk. Jag använder både natur och syntetborstar, tycker dom är bra på olika saker (tycker t.ex. att min syntet gör ett bättre jobb på hårdsmuts). Jag gillar att ha många olika borstar... har nog 9 olika borstar (inte bara rykt-) och använder alla : P

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
757
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
213
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka