ryktborste med långa strån

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 930
H

Havregryn

Har dom dött ut? Jag har en som börjat bli till åren, det är en ryktborste med lååånga strån som tar den sista putsen.

finns dem kvar? den jag har är svart rygg med gråa strån.

(vill veta märken, inte vart jag hittar dem)

Sv: ryktborste med långa strån

inte helt säker på vad du menar, men jag har iaf en jättemjuk (tagel) borste med långa strån och trärygg. den är från borstique om jag inte minns helt fel.:)

nja de var inte från de märket i alla fall.

Jag har sett trevliga bortar från ett tyskt märke som jag för min dag inte kan komma på nu... Har bara rotviskan dock men den har långa strån är är såpass tät att den tar även lera bra även om den inte är alls hård. Får återkomma.

Annars kan jag tipsa om en fårskinnshandske för sista putsen! En till lädret och en till hästen, jag är imponerad!

Dock innebär det för mig svart svamp efter ett tag, fårskinnet är lättare att bara daska av :angel: (häst som rullar sig i en dammpöl varje dag sommaren igenom)

Men det är oxå ett bra tips :idea:

nja jag använder mig nu för tiden av eskadrons putshandske, bättre än fårskinn :P

fast jag vill också fortfarande ha den borsten.. hmm

Wettextrasa funkar också bra- lätt att tvätta också ;)

Menar du en glansborste typ rotviska ekller en ryktborste?

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
343
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 326
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
750
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka