Ryggsäck (magväska?) till katt?

JohannaB

Trådstartare
Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…

Jag tror han skulle gilla att åka på min rygg men jag skulle ännu hellre bära honom framför mig så vi kan se varandra och prata om vad vi ser (japp han är mattes bebis ❤️).
Finns det några bra väskor för det?
Såklart gärna att de är bra att bära i, men framförallt säkra så katten inte ramlar ut eller kan ta sig ut på egen hand (så kan han kanske åka väska även till veterinären och liknande?). Och helst inte svindyr just nu utan något att börja testa detta med liksom.
Några tips?

Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…

Jag tror han skulle gilla att åka på min rygg men jag skulle ännu hellre bära honom framför mig så vi kan se varandra och prata om vad vi ser (japp han är mattes bebis ❤️).
Finns det några bra väskor för det?
Såklart gärna att de är bra att bära i, men framförallt säkra så katten inte ramlar ut eller kan ta sig ut på egen hand (så kan han kanske åka väska även till veterinären och liknande?). Och helst inte svindyr just nu utan något att börja testa detta med liksom.
Några tips?
Vi köpte en ryggsäck till katt, i julklapp till dottern. Fanns i två storlekar och vi köpte den minsta men den har den lilla katten strax vuxit ur. Den känns rejäl och stadig, katten ska ha sele på sig och så finns det en hake i ryggsäcken där selen sätts fast. Vi köpte från Luftslxxxxx.

Känns som en tråd för @Fazeem och utflyktskatten 😁
Hehe ja här är vi experter :D

Vi har en ryggsäck från Trixie (modell Timon) som både jag och katten varit nöjda med. Den är kanske inte i världens bästa kvalitet men den fyller sin funktion. Min katt har en förkärlek till att sitta ovanpå ryggsäcken och nu när hon väger över 5 kg är den lite väl vinglig för att det ska fungera bra. Men när hon var mindre åkte hon hur länge som helst sittandes ovanpå. Hade hon gillat att åka inuti ryggsäcken (som man "ska") hade vi nog fortfarande använt den men nu brukar jag mest bara "slänga" henne över axeln när vi är ute och hon inte går själv. Alternativt "sitter" hon på min midjeväska och så håller jag en arm runt henne så hon inte trillar.

Har köpt en ryggsäck till min katt, testade den ute igår och det gick okej 😁
Men lite jobbigt att man inte ser katten, det håller jag med om. Annars helt okej!
Bilden är på mitt barn med väskan på sig, katten inte helt nöjd 😅
IMG_6569.webp

Om det är en katt som inte har benägenhet att sticka iväg kan man då tänka sig att ha den på magen i en bärsjal för baby? Med typ sele och koppel som en säkerhetsåtgärd.

Jag har en rejäl ryggsäck/tranportbur och bär den helt enkelt på magen när vi till exempel promenerar på vägen och Kim måste vara instängd. När vi når skogen och han kan gå kopplad flyttar jag över den till ryggen - där fungerar den finfint att både sitta inne i och ovanpå om vi möter främmande hundar eller annat bus! Jag hivar liksom bara upp honom på axlarna så får han välja själv.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 441
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: Yrja
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 285
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka