E
ecila
Mitt sto har blivit riden med bomlös sadel ca ett år. Både när jag rider barbacka och med bomlös sadel så går allt bra, hon verkar inte ett dugg störd av att ha mej på ryggen. Men så fort hon får på sig en sadel med bom så spänner hon sig, visar ögonvitorna och skjuter rygg, småstegrar, tar "konstiga steg" liksom hoppar till med framdelen ibland. Inga problem att longera henne med bomsadel, detta händer bara när jag sitter i den. Har kommit fram till att hon måste verkligen ogilla sadel med bom ELLER så är det något fel på ryggen på henne.
Funderar på att ta in henne på klinik och röntga ryggen, men OM hon nu har något fel på ryggen, vad gör man åt det då?
Alternativt fortsätter jag rida i bomfri sadel (trots att jag själv inte gillar det) eller sätter jag henne helt enkelt i avel och struntar i att rida henne, men då måste jag ju vara säker på att det inte är något ärftligt fel
vad hade ni gjort med hästen?
Funderar på att ta in henne på klinik och röntga ryggen, men OM hon nu har något fel på ryggen, vad gör man åt det då?
Alternativt fortsätter jag rida i bomfri sadel (trots att jag själv inte gillar det) eller sätter jag henne helt enkelt i avel och struntar i att rida henne, men då måste jag ju vara säker på att det inte är något ärftligt fel
vad hade ni gjort med hästen?