Ryggproblem med hästen..

tessiem

Trådstartare
Min unghäst (3år) skadade sig som 8månaders (gick omkull) & har efter det haft vissa diffusa hältor + att jag tyckt att jag sett att hon rör sig konstigt, att hon verkar ha en låsning i bäcken eller rygg.

Tog idag ut en ET som kollade hela hästen och hon bekräftade min farhåga. Hon trodde att det satt i ryggen och att kotorna där var sammanväxta eller ngt liknande...:cry:

Hur går jag tillväga om jag nu vill kolla upp min häst på klinik?

KAN jag få ersättning på försäkringen utan remiss av veterinär? FÅR jag remiss på så diffusa symptom? Jag vill helst inte stå för hela kostnaden själv...

Sv: Ryggproblem med hästen..

Min unghäst (3år) skadade sig som 8månaders (gick omkull) & har efter det haft vissa diffusa hältor + att jag tyckt att jag sett att hon rör sig konstigt, att hon verkar ha en låsning i bäcken eller rygg.

Tog idag ut en ET som kollade hela hästen och hon bekräftade min farhåga. Hon trodde att det satt i ryggen och att kotorna där var sammanväxta eller ngt liknande...:cry:

Hur går jag tillväga om jag nu vill kolla upp min häst på klinik?

KAN jag få ersättning på försäkringen utan remiss av veterinär? FÅR jag remiss på så diffusa symptom? Jag vill helst inte stå för hela kostnaden själv...

INGEN??? tiotiotio

Sv: Ryggproblem med hästen..

Du behöver ingen remiss för att söka hjälp på klinik.
Jag har själv sökt för diffusa problem och det gick bra.
När man ringer och beställer tid så frågar de efter symptom.
Om det är nåt speciellt dyrt som behövs göras med hästen så tar veterinären kontakt med försäkringsbolaget och kollar så att de är villiga att ersätta.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 973
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 809
Hästvård Vill bolla en hälta, veterinär bollas huvudsakligen med såklart. Är det någon som haft en seg läkt kotvrickning? Eller någon...
Svar
14
· Visningar
1 434
Senast: Svejsan
·
Hästvård Hej, funderar över det här med hälta och ryggproblem, kan/brukar ryggproblem uppstå pga hälta eller är det tvärtom ? Alltså att hälta...
Svar
12
· Visningar
2 360
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka