S
smiling_sun
Har problem med min 4-åring. han har haft ont i ryggen och varit sur när jag sadlat på sistone, så jag ringde massören. Hon kom ut. Hästen har ont i ryggen, antagligen från en sadel som jag vet att han har haft som inte legat bra. Han har även problem med bakdelen, där en muskel (kommer inte ihåg vad den hette) på var sida (typ vid låret) är för korta. Han tar även kortare steg med ett av bakbenen. Är spänd i hela bakdelen och har en svullnad på var sida om svansroten. Har märkt innan att han inte vill jobba med bakdelen, och nu vet jag att det nog inte var så lätt! Han är spänd i hela bakdelen. Så massören kommer ut 1 gång i veckan nu. Gav mig ett tips att jag skulle gå slalom med honom, typ runt träd eller något. Ska även stretcha honom (vilket jag alltid har gjort efter varje arbetspass) varje gång jag har longerat/tömkört. Ingen ridning nu. Någon som har fler tips på hur jag ska få honom frisk? Har även fått ett råd att ta ut en kiropraktor. Hur stor chans är det att han blir helt återställd i ryggen tror ni? Någon som har varit med om samma sak?