Ryggömhet

Joosiss

Trådstartare
Hej. Min foderhäst ömmar lite i ryggen när man klämmer där. Inte precis där sadeln sitter utan lite längre bak (närmare svansen).
Hon blir inte arg eller nåt när man klämmer. Men hon ömmar lite.
Kan detta ha med kylan att göra.? Hon står ju rätt mycket still ute i hagen.

Sv: Ryggömhet

Inte ryggraden. Precis ovanför virveln typ.
Jag vet inte om det kanske har med dåliga ryggmyskler att göra kanske. För vi har varit lite dåliga med att arbeta ordentligt med bakbenen. Hon tassar mest lite på med dom bara..

Sv: Ryggömhet

Om du är osäker på om hästen har ont eller inte så låt en veterinär kolla på den. Det är det bästa du kan göra. Ingen av oss som finns på detta forum kan hjälpa dig lika bra eftersom vi varken kan se hästen, känna på den eller se hur den rör sig.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 486
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 130
Senast: super
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Redfox
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade... 2
Svar
27
· Visningar
3 934
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka