Ryggmuskelövningar för hästen

J

jenny-91

Min häst har väldigt svag rygg så hon skulle behöva mera ryggmuskler ;) har ni några tips om vilka övningar som man kan köra från marken? :angel:

Sv: Ryggmuskelövningar för hästen

Tömmköra tycker jag fungerar jätte bra, Kan även lägga fram lite bommar som han/hon kan gå över medan du tömmkör.. Lycka till

Promenera i skogen i uppförsbackar. Det bygger både rygg och rumpmuskler. Då får du ju också träna :D

tömkörning eller promenera "off road" så byggs muskler. Sen är det braom de får gå i kuperad hage det hjälper till lite och du får ju graits musklebyggning :)
Beroende på vilken kondition hästen är i skulle jag börja med promenader eller bara tömkörning. Se till att hästen har flera vilodagar/lugnare dagar iaf i början sen är iaf 1 lugnare dag bra. Brukar även låta min häst få stå typ 2-3 dagar i rad 1 gg i månaden och på dee dagarna hinner han muskla upp sig, och man ser att musklerna blivit större :) Att masera och stretcha ryggen efter passet tror jag oxå är bra så musklerna inte blir stela och spända och du får bort slagprodukter oxå :)

Tack så jättemycket för svaren :D :) :banana:

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama