rygginflammation

sillys

Trådstartare
Hej, jag har min häst ute på foder för senare köp. han vetrinärbesiktades igår och det visade sig att han hade rygginflamation:eek:

har ni mött på någon häst som har haft det? har den blivit frisk igen?
pratade nämligen med dem som ha han på foder, och veterinären sa till dem att det kanske aldrig kommer helt bra igen:cry:

gärna lite mera info vad det riktigt är... har inte kunnat hitta nå info om det på internet:angel:

Sv: rygginflammation

hur upptäckte vet inflammationen?
vore roligt att veta ifall någon av hästarna hos mej visar symtom vilket inte skulle förvåna mig !

men fy katt*n vad hemskt.. :(

jag vet ärligt talat i stort sett ingenting om detta, men visst borde du kunna kolla detta med vet.? lycka till!
Louise

P.s. uppdatera gärna här, om/när du fått veta mera

Är det inflammation i ryggmusklerna eller i ryggens kotleder?

Är det musklerna så bör det inte vara några problem.

vetrinären trykte på ryggen och kände att han var lite känslig, så han trykte ganska hårt och då kände han en stor knöl tror jag men vet mer på söndag när jag har pratat med fodervärden.

tack för alla svar så länge ska fråga vart det är nån stans..:idea:

min häst är sprutad i ryggen med antiinfl. + lokalbedövning (lite långtidsverkande TROR Jag det var)...

gott resultat...

Jag har haft ett fullblodssto med inflammation i ryggmusklerna.

efter medicinering och rehab i 6 månader blev hästen bra, men om hästen inte sköts rätt efter inflammationen så kan den komma tillbaka.

Du kan PMa mig så kan jag berätta mera.

Vart satt knölen? På ländryggen, typ 5-7 cm lång över tornutskotten?
Om det är så låter det precis som två hästar jag känner till (bl a min egen) som "fläkt" ett bakben och sträckt sig i ryggen/fått en låsning.
Behöver i sådana fall både veterinär och kiropraktisk hjälp, tipsar om att söka upp någon med båda kompetenserna.

Annars kan det ju vara två tornutskott som "krockat" och skapar överben el dyl.

*Bara spånar*

Du får rapportera hur det går!

Kan meddela att jag var på ÅB igår och ryggen är nu 98% friskförklarad på min häst.
Det sista lilla är lite bulor på tornutskotten som jag aldrig tror kommer att försvinna faktiskt, har suttit där för länge...

Hur går det för din häst?

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka