Ryggen eller munnen???

caradan

Trådstartare
Fick hem min nya sadel i måndags men fått vänta tills idag med att testa den ordentligt då jag var tvungen att byta järn i den.
Detta gjordes idag och jag provade att sitta i den och på långa tyglar så skrittade hon på bra men när jag tog tyglarna så började hon att studsa. Släppte och hon trampa på, tog och hon studsade.

Detta har ALDRIG hänt innan med den gamla sadeln (som låg allt annat än bra) Tränset är det samma med samma bett.

Nya sadeln är cair gamla är helt vanlig ullstoppad.....

Min tanke är att det sitter i munnen men kan det komma på två dagar i såfall?
Kanske att hon inte tyckte om luftstoppad?

Några andra ideer?

Sv: Ryggen eller munnen???

Inte av riktig utprovare men min tränare har kollat hur den ligger och alla som sett den tycker att den ligger jätte bra.

Har testat det en gång för ett tag sedan, det var ingen höjdare. Hon tyckte att det var jätte läskigt och tyvärr så är jag ganska feg så jag vill inte sitta där utan sadel om hon börjar att fara runt.

Prova rid med den gamla igen och se vad som händer...? Kanske hon behöver få vänja sig vid nymodigheten?

Nu var dock alla hästar lite knäppa idag så det kanske inte va nått.

Ska testa båda på imorgon eller lördag och se om det blir bättre.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 572
Senast: niardasp
·
Ridning Hej! Jag ska börja rida igen och var på en provlektion igår. Senast jag red var nog 14 år sedan... Jag kände mig trygg med hästarna och...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: Rosett
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 776
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II