Ryggbedövning

Sv: Ryggbedövning

Har haft EDA när jag fött båda mina barn och det har fugerat jättebra!
Skulle min sambo och jag bestämma oss för att skaffa ytterligare ett barn skulle jag absolut ta EDA igen.
 
Sv: Ryggbedövning

Nej det behöver det inte göra, det kan kanske vara svårt att veta.
Jag svarade bara på trådskaparens fråga.


MEN, det är väl ett faktum att värkarna ofta blir svagare pga EDA?
 
Sv: Ryggbedövning

*kl*

EDA:n tog bara halvsidigt men gav ändå värksvaghet. Helt värdelöst var det.
 
Sv: Ryggbedövning

*kl*

EDA fungerade ju som sagt inte nämnvärt mot smärtan, men även för mig så saktade det ner tempot lite, vilket bara var BRA. Dottern kom så snabbt och det var bara 15s mellan värkarna så det behövdes. Hon kom ut snabbt ändå, men inte lika snabbt utan jaghann med lite bättre. 4,6kg bebis som kommer snabbt är kanske inte drömmen för en förstföderska (även om det säkerligen är bättre än de stackare som får vänta i dygn med värkar...)
 
Sv: Ryggbedövning

Det stämde med den gamla sortens EDA, mycket ovanligt med den moderna sorten.

Då tycker jag det är underligt att Barnmorskor fortfarande påstår att man ofta behöver värkstimulerande efter EDA.
 
Sv: Ryggbedövning

Det stämde med den gamla sortens EDA, mycket ovanligt med den moderna sorten.

Är det den nyare som kallas för "stand up" och där det alltså faktiskt går att stå upp/traska omkring, vilket det inte gjorde förr?
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 423
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp