SofiaOfSweden
Trådstartare
Har ett 4 årigt fullblod som numera fått lite ont i ryggen pga sadeln (musklat sig så mycket på ryggen). När man drar med fingrarna så reagerar han inte men däremot om man klämmer hårt utmed ryggraden så reagerar han med en liten sänkning av ryggen när jag kommer till mitten. Misstänker att sadeln inte är tillräckligt svängd för hans rygg så vi åker iväg till Mustang om några veckor.
Har lagt ridningen åt sidan och tömkör istället för att rida dressyr samt longerar över bommar/löshoppar för att få upp musklerna samt få igång blodcirkulationen. Men jag kan ju inte stanna i paddocken 6 dagar i veckan, är det gå ut och gå i skogen 1 h som gäller, eller vad har ni för tips?
Är mest syssloaktiviteter jag behöver hjälp med, för denna häst är rätt energisk och behöver mycket stimulans för att hålla sig harmonisk.
Några tips?
Har lagt ridningen åt sidan och tömkör istället för att rida dressyr samt longerar över bommar/löshoppar för att få upp musklerna samt få igång blodcirkulationen. Men jag kan ju inte stanna i paddocken 6 dagar i veckan, är det gå ut och gå i skogen 1 h som gäller, eller vad har ni för tips?
Är mest syssloaktiviteter jag behöver hjälp med, för denna häst är rätt energisk och behöver mycket stimulans för att hålla sig harmonisk.
Några tips?