ruttna sk uppfödare.

Zizzy

Trådstartare
Är så förbannad så jag vet i fan vart jag ska ta vägen!
Pratade nyss i telefon med en gammal sk uppfödar eh, kollega.
Jag har fått förfrågningar av några som köpt hund av hän om jag haft kontakt med denna. Och jo det hade jag sporadiskt.
De frågar om jag kan hälsa att de vill ha kontakt med hän av olika anledningar men hän har ej varit nåbar, varken på telefon eller mail.

Hän säger i telefon idag att hän inte vill ha med hundar eller hundfolk mer att göra pga av att någon av valpköparna betett sig illa.
Hän har till och med slängt köpe avtals papper!!:eek:
Hundarna det handlar om är nu runt året och köparna vill av olika anledningar få tag i uppfödaren.

Jag blev fullkommligt skogstokig nyss i telefonen när hän berättar att hän minsann inte vill ha mer med hundar att göra och tänker inte alls kontakta köparna. Hän påstod att köparna misann får kontakta hän.
Jag försökte förklara stillsamt för hän att de försökt en längre tid, men inte fått respons.

Så här får man väl inte göra hur som helst?
Plötsligt bli onåbar? Hundarna är reggade i skk och hän har sålt dem enligt skk´s regler osv. Men sen kan man väl för f*an inte bara avsäga sig allt ansvar?:mad:

*morr vad arg jag blir, måste ut och gå en sväng med mina pälsbollar och avreagera mig lite med motion.. :mad:*

Sv: ruttna sk uppfödare.

Tycker det är extremt dåligt!

Är man "SKK uppfödare" tycker jag man skall finnas där, och är man en seriös människa måste man kunna ta kritiken också! Självklart blir itne alla ens valpar perfekta!

ja jag menar det, man måste ju finnas där, har man fött upp en kull så har man och då får man ta ansvar..
Även om det inte är häns fel alls, så måste man ju fasiken ta ansvar..

Blir så förbannad av häns inställning, "vill inte ha med hundar o göra längre".. Och ha mage och säga att de minsann får kontakta hän, och kastar avtalspapper. :eek:
Hoppas häns karma kommer och biter ett rejält tag i arslet..

Går ju att anmäla till SKK´s displ. nämd.
Frågan är om han bryr sig...
Ska han inte ha fler kullar och han inte vill ha med hundfolk att göra, så struntar han kanske helt i om det går så långt som en ureslutning ur SKK

Har valparna defkt? Eller är det mer att de vill ha hjälp med uppfostran av dom?

Tvivlar starkt på att en uppfödare blir utesluten ur skk baserat på att h*n inte vill ha fortsatt kontakt med valpköpare dock..

Självklart tycker jag att uppfödare ska ställa upp på sina köpare.
Men är ju inget tvång.
Man kan ju egentligen sälja att har man sålt en "vara" så har man, sen har man inte mer med den att göra. Och man kan ju också vända på det att har man köpt en "vara" så kan man inte räkna med att säljaren ska hålla kontakten mm.

Går ju att anmäla till SKK´s displ. nämd.
Frågan är om han bryr sig...
Ska han inte ha fler kullar och han inte vill ha med hundfolk att göra, så struntar han kanske helt i om det går så långt som en ureslutning ur SKK

Har valparna defkt? Eller är det mer att de vill ha hjälp med uppfostran av dom?

Valparna har defekter....
Och hän har flyttat, bytt nummer och bytt e-mail för att undvika folk. :(
Men jag informerade iaf en av tjejerna jag har pratat med att häns adress går att få på skatteverket....

Ja det du säger är så sant, tyvärr...

Är bara så ledsen för köparnas skull... :(

Och arg på uppfödaren för att bete sig så jävla illa. :mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka