Russian Blue katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare simpe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 4 545
Sv: Russian Blue katt

På fredag ska jag hämta hem vår nya familjemedlem Isidor som är en Russian Blue katt och jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet av denna ras?
Jag har ju en hittekatt som är 4 år och en Siames som är 1 år. Denna Isidor är 1 år och är omplacerad till mig och jag hoppas och ber att han och siameskillen ska komma överens. De är alla kastrerade. Men det verkar som att Russian Blue och Siames påminner mycket om varandra i intelligens och att de hela tiden vill vara nära matte.

vad har isidor för stamnamn???
Heter han Abrumas Isidor av Gina är han född hemma hos oss via fodervärd.. :D

Vi har en russian blue, också en omplaceringskatt som vi köpte när hon var ett år lite drygt. Från en liten uppfödare i Norge (egentligen synd att hon är kastrerad, för det skulle vara hyfsat lätt att hitta en obesläktad hane åt henne här).

Hon är lite försiktig med nya platser och människor, men väldigt social och vill vara med. Bestämd men ändå mild, som andra beskriver här. Gillar inte så mycket att bli upplyft, tyvärr, men annars väldigt gosig.

Hon och vår jämgamla huskatt går fint ihop, de är bägge rätt aktiva, så när de är innekatter så går de rejäla brottningsmatcher och har jättekul. Men hos sin gamla matte så blev hon understimulerad, de hade också kattkompisar, men de var lugnare och ville vara ifred. Sen vi fick henne har hon börjat få gå ut också, så nuförtiden rejsar hon runt på gräsmattan istället för i lägenheten.

Hon är också väldigt lättfödd, man får passa henne så hon inte blir tjock.

Det såg jag inte.

Men själva tråden är väl lika aktuell för det, eller? Det finns ju fortfarande russian blue-kattägare på denna planet, som kan tycka det är intressant att läsa om rasen?

Jag ber om ursäkt för att jag yttrade mig. Men jag ville hjälpa dig och andra innan ni la ner för mycket energi på redan lösta problem. Det ska naturligtvis inte upprepas.

Liknande trådar

Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 961
Senast: Stereo
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden... 2
Svar
31
· Visningar
3 614
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening... 2
Svar
25
· Visningar
2 888
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Katt Nu har vi besökt en kull och skrivit på pappren för en av kattungarna. :nailbiting: ;) De är fortfarande små så vi får dom först mellan... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 237
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka