russ; byta ut registreringsbeviset mot hästpass

B

BebbeBaby

jag har ett russ & nu har jag tänkt att jag ska ta tag i att fixa ett hästpass till henne. jag gick in på svenska russavelsföreningen & där stod det att man ska fylla i ett dokument om ansökan om hästpass, skicka in registreringsbeviset i original, samt konturdiagram. men kan man verkligen skicka iväg sitt registreringsbevis bara sådär? det stod ju att man skulle skicka det i rekommenderat brev, men ändå. vad händer om det råkar komma bort ändå? sen skulle dom tydligen byta ut registreringsbeviset mot hästpass för 100:-. men behöver man inte ha kvar registreringsbeviset då? utan det räcker kanske med just att byta ut registreringsbeviset & bara ha hästpasset?

sedan undrar jag vad ni har fått betala för id-kontroll (konturdiagram) & chipmärkning? våran id kontrollant tar 630:- + milersättning (18:-/mil). är det verkligen rimligt?

Sv: russ; byta ut registreringsbeviset mot hästpass

aha okej, så blir det ju. :D

Liknande trådar

E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Empooo
·
Hästmänniskan Idag kom så äntligen gammel mannens hästpass från SGC, blev dock väldigt lurig på en sak, på första sidan är det stämplat dublett är...
Svar
8
· Visningar
1 283
Senast: Trix
·
P
Hästmänniskan Hur går man till väga för att få hästpass till följande 2 hästar: Häst 1 Halvblod, f-98. När han var föl var det en "gubbe" ute som...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: Havregryn
·
P
Hästmänniskan Mitt halvblod f -85 ska få hästpass. Hon är registrerad o har gröna papper. Va inne på asvh och letade efter vilka papper jag ska...
Svar
10
· Visningar
1 345
Senast: Zaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?