B
BebbeBaby
jag har ett russ & nu har jag tänkt att jag ska ta tag i att fixa ett hästpass till henne. jag gick in på svenska russavelsföreningen & där stod det att man ska fylla i ett dokument om ansökan om hästpass, skicka in registreringsbeviset i original, samt konturdiagram. men kan man verkligen skicka iväg sitt registreringsbevis bara sådär? det stod ju att man skulle skicka det i rekommenderat brev, men ändå. vad händer om det råkar komma bort ändå? sen skulle dom tydligen byta ut registreringsbeviset mot hästpass för 100:-. men behöver man inte ha kvar registreringsbeviset då? utan det räcker kanske med just att byta ut registreringsbeviset & bara ha hästpasset?
sedan undrar jag vad ni har fått betala för id-kontroll (konturdiagram) & chipmärkning? våran id kontrollant tar 630:- + milersättning (18:-/mil). är det verkligen rimligt?
sedan undrar jag vad ni har fått betala för id-kontroll (konturdiagram) & chipmärkning? våran id kontrollant tar 630:- + milersättning (18:-/mil). är det verkligen rimligt?