N
Nessan
Jag rider nu en övervuxen welsh cob, ganska kraftigt byggd, ser ut mer som ett kallblod... I alla fall, han är ganska orutinerad, men en jättetrvlig och ärlig häst som verkligen älskar ridningen och arbetet. Han samlar sig och bär sig jättefint i både skritt och trav, arbetar verkligen jättefint och lyssnar hur bra som helst. När man kommer till galoppen där emot, då bara springer han. Han har muskler så det räcker och blir över, och jag har sett honom samla sig i hagen och galoppera jättefint, men under ryttare så bara drar han. Finns liksom inget mellantempo, det är antingen trav eller race. Min fråga är då, har ni några tips på vad jag kan göra och hur jag kan jobba för att få bukt med det här problemet?
Jag vet inte vad det beror på heller, han är kollad av veterinär nyligen utan anmärkningar, men vi vet inte vad han har varit med om tidigare. Han är ganska osäker och skygg mot främmande människor, tog ett ganska bra tag innan han lät mig röra hans huvud... Han reagerar på spön, även om det har blivit bättre, och allt detta får oss att tro att han kanske inte har haft det helt lätt tidigare.
Jag vet inte vad det beror på heller, han är kollad av veterinär nyligen utan anmärkningar, men vi vet inte vad han har varit med om tidigare. Han är ganska osäker och skygg mot främmande människor, tog ett ganska bra tag innan han lät mig röra hans huvud... Han reagerar på spön, även om det har blivit bättre, och allt detta får oss att tro att han kanske inte har haft det helt lätt tidigare.