Rundsytt träns..

Iaraphel

Trådstartare
Har ej TR tillgängligt och har inte tävlat så mycket dressyr. Men nu till våren hade jag tänkt ta ut min hopphäst på dressyrbanan.

Nu undrar jag om h**ks rundsydda och flätade achenträns är tillåtna på dressyrtävling?
Och ifall det är relativt vanligt med sådana eller om det kommer se "udda" ut?

Någon som vet hur de tränsen är i storlekarna?

Tacksam för svar!

Sv: Rundsytt träns..

Ja har ingen koll på det du igentligen fråga... men ang. storlekarna:
Min syster har ett sådant rundsytt stl. Cob till sin Connemara/fullblods-korsning.. men hon har ganska långt huvud.
Och jag använder ett likadant till en welshkorsning med ganska brett, men ganska kort huvud. Dock har jag då på innersta hålet på alla spännen!
Så jag antar att de är väldigt ställbara...?

Du får använda vilket träns du vill. I princip.Det du beskrev är helt ok.
I övrigt: Inga nitar eller andra utsmyckningar på nosgrimman är tillåtet,
bara på pannbandet är sånt tillåtet på. Pannbandet får heller inte vara en tex guldlänk utan det måste finnas läder "bakom" länken isf.
Engelsk,remont eller acchennosgrimma ska det vara.
Pullargrgrimman är alltså inte tillåten, men det vet du kanske redan.

ut TR:

Huvudlag, nosgrimma och pannband måste vara gjort av enbart läder. Pannband får vara av annan färg än huvudlaget, och får vara smyckat med diskret dekor

Det är jättefint med rundsytt i dressyr. Briar har haft det på sitt kandar, dock ej på nosgrimman.

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 268
Senast: sorbifolia
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
Fälttävlan Det har ju varit mycket snack om PS-tränsens "vaggor" i dressyrvärlden på sistone. Vad jag har läst mig till i TR för fälttävlan ska...
Svar
0
· Visningar
1 329
Senast: Fossing
·
Utrustning Är i stort behov av hjälp just nu! ska beställa ett rundsytt döbert träns men är osäker på hur de är i storlekarna. Min häst är just på...
Svar
4
· Visningar
1 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka