Rundsydd bred nosgrimma.

FadeAway

Trådstartare
Utan bulligt foder och med spännena i nacken. Ska finnas i halvmörkbrun något ljusare än stübbens ebony. Smala rundsydda remmar. Engelsk nosgrimma men gärna med pullback.

Sv: Rundsydd bred nosgrimma.

Efter rensning påminner jag om forumreglerna. Inköpsställen är INTE tillåtet. Märke och tillverkare är.

Lovis
moderator

Jag friar hellre än fäller. Att diskutera vilka tillverkare som har vilken utrustning ser jag inte som någon solklar efterlysning (var kan jag köpa xx, var finns yyy). Om andra tolkar det så, och svaren enbart består av länkar till inköpsställen och tips om butiker - ja, då får jag ändra min ståndpunkt.

Lovis
moderator

Tack för förtydligandet! Jag tycker det är lite svårt att veta vad man får fråga och inte och vet att jag själv gjort fel ibland :)

Hansbo har ett helt träns som jag tror passar din beskrivning, tror inte det är så dyrt heller :)

Problemet är att jag inte behöver ett helt träns och sälja vidare ett träns utan nosgrimma är jobbigare. Verkar dessutom som att spännet är på sidan på hansbotränset. :( Kanske kollar jag fel för de enda jag hittar som är rundsytt har aachen nosgrimma.

Fast det jag hittar har spännet vid sidan och det kan jag knappast göra själv. Att köpa ett träns och ta av nosgrimman lämna in den för att få spännet högst upp känns inte som någon ekonomisk vinst alls. Då lägger jag hellre ut mer pengar och får en nosgrimma som är rätt från början :)

Det går att specialbeställa fr Döbert. Då får man precis som man vill ha den (tex spännet uppe i nacken istället för på sidan som de annars har).

Men de ligger ganska högt i pris, har för mig att min var offererad till ca 1 500 kr, men då blev den å andra sidan precis som jag vill ha den!

Annars kan man ju låta en svensk sadelmakare sy upp.

Jag lägger ju hellre 1500:- på en nosgrimma som är precis som jag vill ha den än en jag måste lämna in för att göras om. :)

Jag vill i dagsläget inte sy upp då min häst är fyra och inte rids på kandar ännu. Däremot vill jag spana och kolla tills jag börjar använda kandaret :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Raderad medlem 147980
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 539
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar