Rumsren häst?

Zolimita

Trådstartare
Har ju köpt ett sto och har nu haft henne i två veckor.Men,hon pissar INTE inne!?!
Hon dricker normalt och det första hon gör när hon kommer ut är att pissa och ibland när man tar in henne så kan hon stanna för att pissa.Har aldrig varit med om detta tidigare.Hade ett sto förut som ALDRIG sket när man red ut,hon gjorde det alltid före och efter ridning.
Någon som varit med om något liknande??? :confused:

Sv: Rumsren häst?

Min egen häst kissar aldrig med någon på ryggen.
Jag vet en som uppfostrat sin häst till att kissa på hink :crazy:

Mitt New Forest-sto är likadan! :D
Dom står inne från ca 22-07 på nätterna, men hon lägger aldrig mer än max 3 högar (på ett o samma ställe) och en kiss i hörnet.
Oerhört praktiskt ;)
På somrarna får dom alltid gå in mitt på dagen i några timmar, för att slippa alla flugor och blinningar.
När man ska ut o rida lite senare, så ställer hon sig ALLTID och kissar innan vi börjar arbeta ordentligt.

Inte alls så ovanligt, faktiskt. Flera av mina hästar pinkar när jag visslar för intagning på kvällarna.

jag har haft några såna som i perioder inte kissar inne....jag har nu 2 st hingstar som visserligen kissar inne, men det första dom gör på morgonen när dom kommer ut är att kissa i hagen...min gammelhingst bajsar ALDRIG i transporten...inte heller under arbete...
...fast jag vet inte om det är så BRA....jag skulle vilja att dom både kissar o bajar ordentligt...att inte skita på en trp på 50 mil är heller inte bra...

min systerdotters arabsto gör så, hon bajsar men absolut inget kiss inne, har också funderat på hur lyckat det är att dom håller sig en hel natt??

Dessutom tycker jag det är märkligt, mjukare underlag och mindre skvätt på magen inne än ute nu på vintern ju! Åtminstone nu med väder som växlar mellan -5 och + 5 och inget snöfall sista veckan...

Stoet jag rider kissar alltid efter träning, när vi är klara och hon står still för att jag pratar med tränaren eller på den 50m långa skogsvägen in till stallet, ofelbart :) Hon verkar för övrigt aldrig kissa i hagen med tanke på dom fulla skottkärrorna och ströåtgången varje dag :smirk:

har en valack som alltid har brått in i boxen för att kissa, givetvis ska han äta samtidigt som han gör det oxå.
Har hänt att han inte kunnat hålla sig efter ridning och kissat i gången och då så han oxå rätt nödig ut.
Han bajsar sällan med ryttar och absolut inte paddocken.
Men hans box är ett helvete att mocka...

Min ena valack kissar ALLTID när man kommer för att släppa ut honom. alltid medans jag tar på andra hästen täcket.

Min häst är väldigt ordningssam i boxen, har ett speciellt hörn där hon pissar och skiter etc. Hon försöker ha så i hagen också men nu delar hon med två valackar som inte bryr sig det minsta...
Men det KAN inte vara nyttigt att hålla sig hela natten sådär?

Jag önskar att min medryttarhäst var så! Han är hemsk i boxen och kissar snarar aldrig ute :(

martha skrev:
...min gammelhingst bajsar ALDRIG i transporten...inte heller under arbete...

Haha..."min" bajsar ALLTID i transporten! Så fort han kommit in!

En av mina, en nsv vallack, kissade ALDRIG inne när jag hade torv i boxarna.
Har nu bytt till spån (av andra skäl) och nu kissar han inne igen.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka