Rullig bak, men boots fram??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Marshal
  • Startdatum Startdatum
M

Marshal

Hej,
stoet startade idag, på värmningen tyckte kusken att hon var rullig bak så han ville ha på ett par boots fram, hade tyvärr inte tid att diskutera detta efteråt men varför boots fram? :confused:

/Cecilia

Är det i hopp om att hästen ska bli lite tyngre fram och däremed kännas mindre rullig bak?

Jag har själv stått vid ban-kanten och satt på boots fram på rullig häst, just före start. Men den hästen var inte fräsch och galopperade i loppet.

Varför inte kolla upp var det är som hindrar hästen från att trava rent?

Men det sa min hovslagare oxå,
när jag berättade att hon var väldigt
hoppig och rullig bak, då satte han
på tyngre framskor och så hade jag
boots fram, då fick hon bättre...
varför vet jag dock inte :D

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
653
Senast: Miingla
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 883
Senast: Lavinia
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur