Rubinrot 1033?

kullerbytta

Trådstartare
Hej.
Är det någon som vet var man hittar uppgifter kring betäckning med denna hingst. Betäcker han i år?
Eva :bow:

Han står på Bäcka gård (Helsngborg) i år. Betäcker AI, TAI, och FAI. Kostar 2000:- vid 20 dagar + 6500:- vid 90 dagar (+moms).

Hej! Jag väntar föl efter honom!!! NU typ! Blev bara så glad att någon skrev om honom... En liten grej bara. Han är super duper, men hans ägare är lite tankspridd tror jag. Mannen i familjen iallafall. Han har vid 3(!) tillfällen ringt och frågat om mina betalningar, så håll hårt i dina kvitton! Efter att jag skickat in bevis på betalning har jag ej hört något, men eftersom det upprepade sig antar jag att jag inte var den enda. Lycka till!!! :D

Skulle också väntat på Rubinrotföl nu och mitt sto bara hade tagit sig... Nu blev det en annan hingst istället. Tror att direktsemin är att föredra på Rubinrot... :smirk:

Ja, det var så jag gjorde. Körde ner mitt sto alltså. Mina veterinärer som kollade henne inför betäckning (Barbro och Ingrid Olsson på Huntley Clinic) föreslog direkt betäckning. Det var också Barbro som arbetade på den seminstation han stod förra året. R har bara 67% duglighet om jag inte minns fel. Mitt sto tog sig iallafall på första försöket. Så det är värt ett försök!

vet att denna fråga kanske inte ska vara här men tänkte se om någon kan svara på min fråga.
undrar vilka dessa hingstar är och vilka färger dom har?
Dawson och German!
har försökt söka på internet men får inga svar.

för att jag skulle slippa lägga ut en ny tråd.
var har du fått den informationen finns det någon sök sida på äldre hingstar?

Jag vet det efter att ha varit avelsintresserad sen länge.

Lägger du en tråd kan jag skriva fler detaljer...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka