Rtg rygg vid köp?

SCL

Trådstartare
Håller på att leta häst och har hittat en som jag skulle vilja köpa - priset är lite högre än vad jag tänkt från början. Nu är det så att hästen är opererad i ryggen - täta tornutskott - för två-tre år sedan. Funderar och undrar hur man borde göra - våga köpa? Begära en ny röntgen? Skall i huvudsak inte ha hästen till tävling, men till ridning hemma samt träning. ...
 
Håller på att leta häst och har hittat en som jag skulle vilja köpa - priset är lite högre än vad jag tänkt från början. Nu är det så att hästen är opererad i ryggen - täta tornutskott - för två-tre år sedan. Funderar och undrar hur man borde göra - våga köpa? Begära en ny röntgen? Skall i huvudsak inte ha hästen till tävling, men till ridning hemma samt träning. ...

Har hästen varit igång och fungerat sen operationen? Tar du bilder kan du ju jämföra dem med tidigare om ägaren vill visa. Även om att den "bara" ska vara hobbyhäst är minst lika viktigt att den inte har ont som när de ska vara tävlingshästar.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 875
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästvård För ett år sedan köpte vi vår 15-åriga d-ponny, som hopponny åt dottern. Hon var lite "bökig" redan från början, lite svårt i ridningen...
Svar
7
· Visningar
1 883
Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp