Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: RS-virus

Alltså nära MIN förlossning, är i v. 40 nu. *graviditetsdimman*
 
Sv: RS-virus

Alfhild skrev:
Jag tycker som de andra att du ska stanna hemma om du känner dig rädd. Min kompis bebis låg på sjukhus innan jul för Rs-virus och var riktigt dålig. Jag tänkte inte på det då, utan gosade med bebisen som vanligt, men såhär i efterhand känns det som att det var ganska dumt med tanke på att det var ganska nära förlossningen. (Blev förkyld efteråt också men eftersom min bebis inte hunnit komma ut än så borde jag inte kunna smitta den nu). Jag känner mig också lite fjantig, men just nu vill jag faktiskt inte ens hälsa på hos andra barnfamiljer för att unvika att smittas av något virus innan förlossningen.
när vår son föddes blev min sambo förkyld o vi oroliga. frågade på bb om han kunde smitta bebisen men de sa att de ej brukar smittas av föräldrarna, jag blev också förkyld sen o vi hade båda hosta också. den enda som inte blev sjuk var sonen. nu ca 1 månad o en vecka och hittills har han klarat sig o nu är vi friska.

du borde inte oroa dig med andra ord.

ursäkta slarvigt skrivet, har sonen i famnen
 
Sv: RS-virus

Jag bryter mönstret här: Jag skulle inte stanna hemma. Men om jag var lika skraj som du skulle jag i förväg ringa runt och fråga om barnen är sjuka. Om något barn är rejält sjukt kanske t o m jag skulle dra mig för att åka. Fast om barnet är rejält sjukt är det å andra sidan konstigt om dess föräldrar tar med det på middag...

//Ulda som inte har ett dugg bacillskräck
 
Sv: RS-virus

Fast det smittar ju ganska så bra innan det bryter ut... Så bara för att barnet just då inte verkar så sjuka är ju inget som säger att de inte är smittbärare... Vi lyckades smitta ner kompisarna och deras grabb innan vi la oss sjuka... Fast deras grabb är över året så han klarade sig fint.
 
Sv: RS-virus

Nä jag har inte heller bacillskräck - mina barn har aldrig skyddats MEN
RS-viruset är inte en vanlig förkylning.

Kan man undvika smitthärdar med ett så litet barn så enkelt som att skippa några familjemiddagar så ska man absolut göra det.
Som sagt var det kan vara dödligt och lunginflammationen kommer ofta som ett brev på posten.
 
Sv: RS-virus

Tja, om Blixtra nu är så skraj får hon väl stanna hemma då. Det är upp till henne.

Men jag svarade på hur jag skulle göra och egentligen redan har gjort. Vår dotter träffade samtliga 4 kusiner (alla i dagisålder) under julen plus ett par ungar på nyår - den ena har senare fått vattkoppor så nu hoppas vi nästan på att hon blev smittad (vattkoppor är bra att få innan ett års ålder för det är mycket lindrigare då).
 
Sv: RS-virus

Knapplån (nästan trådnappning!)

Är det någon som vet hur det har gått för Wingils lilla dotter som fick RS virus ? Jag har inte sett W här på länge och blev lite orolig !
 
Sv: RS-virus

cirkus skrev:
Knapplån (nästan trådnappning!)

Är det någon som vet hur det har gått för Wingils lilla dotter som fick RS virus ? Jag har inte sett W här på länge och blev lite orolig !
Oj det har jag missat! Hon kan ju inte varit gammal alls när hon fick Rs då. Hoppas det är bra med dem.
 
Sv: RS-virus

cirkus skrev:
Knapplån (nästan trådnappning!)

Är det någon som vet hur det har gått för Wingils lilla dotter som fick RS virus ? Jag har inte sett W här på länge och blev lite orolig !

Jag hoppas att det har det gått bra, Wingils mamma arbetar med bran skrev hon och hade koll på dottern. Men det hade varit skönt att höra av från henne så man får veta hur dom båda mår.
 
Sv: RS-virus

Stanna hemma med bebisen om du är orolig, sambon kan väl åka och fira systern själv? Eller så åker ni över en annan dag när det inte är massa folk där?
 
Sv: RS-virus

ainasoja skrev:
Jag hoppas att det har det gått bra, Wingils mamma arbetar med bran skrev hon och hade koll på dottern. Men det hade varit skönt att höra av från henne så man får veta hur dom båda mår.

*puttputt*

Wingil!
Hur går det för dig och din lilla tjej?

/nyfiken zask
 
Sv: RS-virus

Tack för alla synpunkter och åsikter. Jag respekterar båda sidor, de som fortsätter att leva ungefär som vanligt och de som väljer att "skydda" barnen lite extra. Man ska ju trots allt inte "måla" fan på väggen..

Jag väljer dock att stå över födelsedagsmiddagen på fredagen, trots att detta skapat en konflikt. Jag är för orolig (...hönsmamma :o )... Känner átt kulmen för detta virus är någon gång i mars och det är inte långt kvar. Det är ju bara som spädbarn det blir så allvarligt (och gamla), vuxna och större barn blir ju oftast bara förkylda.

Om vi får fler barn, så ska jag försöka undvika att få dem denna årstiden... :p .

*håll er friska där ute*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp