Barock-Pinto
Trådstartare
Någon som kan ge mig förslag på en ridponny hingst som skulle kunna passa mitt lilla Dartmoor sto Lilla Cola är 120 cm hög, har fått 38 p på utställning (detta var dock som 4 åring, och fick kritiken att hon var sen i utvecklingen). Tror absolut att hon skulle kunna få åtminstonde något poäng högre bedömning nu. Hon har blivit tilldelad poängen 8 för trav samt 9 på galopp under ryttare. Väldigt lätt för samling. Hoppar helt okey, och har deltagit på några små tävlingar. Tyvärr ej så mycket tävlad pga. ryttar brist. Går nu med ett stoföl vid sidan e. Power Boy som ser riktigt fint ut. Jag söker en hingst som kan ge mer höjd till avkomman, alltså stor D alt. liten häst. Den ska vara högrest och av den lättare typen. Goda gångarter och bra hoppförmåga.
Har tittat på Top Nordpol, samt Bocaccio Arden, då jag tycker om typen på bägge hingstarna. Men är lite osäker på Arden då han fått sånt dåligt betyg i hoppningen. Någon som vet om han verkligen har sådan dålig teknik, eller om det är dåligt självförtroende bara?
Bild på Cola. Har tyvärr ingen bra bild på henne. Hon är inte så grov som hon ser ut på kortet.
Har tittat på Top Nordpol, samt Bocaccio Arden, då jag tycker om typen på bägge hingstarna. Men är lite osäker på Arden då han fått sånt dåligt betyg i hoppningen. Någon som vet om han verkligen har sådan dålig teknik, eller om det är dåligt självförtroende bara?
Bild på Cola. Har tyvärr ingen bra bild på henne. Hon är inte så grov som hon ser ut på kortet.