Rottweiler tik namn... Hjälp!

R

Rosberg

Min pojkvänn har bestämt sig för att skaffa hund nu. Min uppgift har blivit att hitta ett bra namn.
Det är en rottweiler tik. Mamman heter Diva och pappan heter Barock. Skulle vilja att det har något med föräldrarnas namn att göra.
Har fått klara besked om att det inte ska vara för "sött" namn liksom.
Haha... Tror ni att ni kan hjälpa?

Sv: Rottweiler tik namn... Hjälp!

Hera
Det är fint på en rottis.
Kanske inte har så mycket med diva att göra men det är bara för mina två hundar heter Diva&Hera :p

Helectra "Hella"
Nova
Humlan
Wera
Bella
Sally
Maya
Trana
Nej det står stilla hahaha eller jo Bianca är rätt fint

Bariva (BAR(ock) + (d)IVA)
Fantasilöst kanske men det var det första som kom upp som hade lite riv i sig och inte va för sött :P

Eller varför inte riva?

Rocka tyckte jag var häftigt :laugh:

Tack :)

jag har en viss fetisch för tvåstaviga namn.. Dom är lätta att säga med både skärpa och kel i rösten.. enstaviga låter ofta så hårda och flerstaviga är Krååångliga..

Byggde personligen om Baltazar till Batzo.. enda gången Baltazar används är om jag är Riktigt irriterad på honom.. :rofl: "Baltazar Pålsson, din satans långsnok nu räcker det!" alt. "Baltazar Pålsson, skärper du dig inte nu spikarjag upp dig i örona" :rofl: inte konstigt att folk skrattar åt oss när han och jag diskuterar saker på stan..

((Och ja, jag Vet att harranger inte gör någon skillnad.. det är tonfallet som räknas, jag Vet, jag vet.. men Jag blir lättare att hantera om jag får gruffa av mig lite i haranger.. som i ärlighetens namn oftast blurras fram med ett litet skratt i hjärttrakten..))

Tack för alla bra förslag. ! Ska prata med pojkvännen nu och se vad han säger =)

Varför inte Rock Diva?

Min pappa hade en Rottweiler tik som hette Shiva - det var snyggt och passande på en rottis! Rock Shiva kanske? ;) Så kan ni kalla henne Shiva :idea:

Jag tycker också Rocka var fint!

Min heter ju Maja men det är ju inte så mkt riv i :D

Ruffa?

Ninja?

diba enkelt och lätt för barn och vuxna att säga och komma ihåg

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 820
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 909
Senast: geting
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
5 000
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka