rottis + mage

Sv: rottis + mage

Alltså det är ju inte relevant hur många Rottisar som har problem, utan ett mer individuellt problem..

Har din vovve problem med RC och magen?

Vi fick problem med vår "råtta" när hon skulle gå över från puppy till junior - det gick bara inte, trots mjuka övergångar o flera försök.
Uppfödaren hade rekommenderat RC och det var därför vi började ge detta foder.

Har nu bytt till Eukanubas specialfoder till rottis och det funkar mkt bra:) Så pass bra att vi börjat ge schäfern Eukanubas specialare till schäfer. Tänkte först att det här är väl ett typiskt reklamtrick för att få sålt mer, att ge det specialinriktning på olika raser o med snitsiga påsar men faktum är att vi MKT nöjda med det här fodret.

Har bara bra erfarenheter av det fodret.

Men samtidigt har jag likabra erfarenhet av eukanubas, och av doggy och av best in show ..hundar är olika. Jag tycker att foder i mellnprisklass och uppåt överlag är bra. Men såklart ska man hitta rätt.

Jag brukar blöta upp fodret plus ha i lite matolja den första veckan när jag vänjer in på nytt foder. Pga krävande hundar har jag alltid i lite matolja på torrfodret sen med.

Min ena rottis funkade det kanon på. Min andra rottis kräks av det. Men hon kräks å andra sidan av alla foder vi provat utom James Well Beloved.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
681
Senast: Hawaii
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka