Rosevelt 1110

simpan

Trådstartare
Ja, hans första avkommor är väl födda i år.

Någon som har en?

Hur har de gått på fölmönstringarna runt om i landet?

Har han nedärvt sina gångarter och trevliga temperament?

Nyfiken!! Ni kan väl berätta ni som sett avkommor efter honom eller kanske tom har en själv.
 
Sv: Rosevelt 1110

Ingen som har en eller har sett en avkomma efter Rosevelt? Verkar mystiskt... :angel:

Nä, kom igen nu!
 
Sv: Rosevelt 1110

Håller med dig det skulle vara roligt och höra hur de har blivit. :banana:Tycker mig ha sett att det har gått bra för en del på fölmönstringen men har ingen jätte koll. Själv har jag en pigg herre som inte gick så bra på fölmönstringen men jag har en del förhoppningar på honom ändå om bara magen blir bra...:confused:(annan tråd) Han är en pigg herre och ägnade sig mest åt att springa och bita mamma i bakbenen under visningen och visade inte upp många travsteg. Traven är inte så stor (vilket jag ser som positivt då han har en storebror som i hela sitt ridna liv fått arbete på att korta/snabba upp sin svävtrav) men har varit mycket välbalanserad, lätt och luftig. Galoppen är helt ok även när han växer, stor och luftig. Men framföralt tycker jag om hans temprament. :love:Pigg, nyfiken och orädd. Kan vara rätt busig men lär sig snabbt var gränserna går. Påminner mycket om sin mamma i utstrålningen. Tycker så pass mycket om honom så att jag har börjat hoppas på att även nästa är en hingst så att jag inte måste välja mellan min lilla herre och ett sto...
 
Sv: Rosevelt 1110

Håller med dig det skulle vara roligt och höra hur de har blivit. :banana:Tycker mig ha sett att det har gått bra för en del på fölmönstringen men har ingen jätte koll. Själv har jag en pigg herre som inte gick så bra på fölmönstringen men jag har en del förhoppningar på honom ändå om bara magen blir bra...:confused:(annan tråd) Han är en pigg herre och ägnade sig mest åt att springa och bita mamma i bakbenen under visningen och visade inte upp många travsteg. Traven är inte så stor (vilket jag ser som positivt då han har en storebror som i hela sitt ridna liv fått arbete på att korta/snabba upp sin svävtrav) men har varit mycket välbalanserad, lätt och luftig. Galoppen är helt ok även när han växer, stor och luftig. Men framföralt tycker jag om hans temprament. :love:Pigg, nyfiken och orädd. Kan vara rätt busig men lär sig snabbt var gränserna går. Påminner mycket om sin mamma i utstrålningen. Tycker så pass mycket om honom så att jag har börjat hoppas på att även nästa är en hingst så att jag inte måste välja mellan min lilla herre och ett sto...


Har du betäckt om med Rosevelt? En mycket intressant hingst som jag skulle kunna tänka mig o använda....
Skulle oxå vilja höra lite om avkommor till han,hur dom har blivit,hur har det gått på fölmönstringar...
Ni som betäckte med rosevelt iår,har ni hört om han kommer tillbaka till sverige till nästa år?
 
Sv: Rosevelt 1110

Jag har en som är e. Rosevelt 1110

Jag visade honom på fölvisninng och jag är nöjd.

Typ: 9 - Ganska ädel, långlinjerad.
HHB: 8 - Lång, välformad hals, ännu något outv. Sluttande välmakerat kors.
Extr: 7 - Ngt upprätade framkotor, ngt vinklad has, ngt instabil för dagen.
Skritt: 8 - Vägvinnande, rörlig ngt obalanserad.
Trav: 7 - Taktmässig, avspänd, för dagen oengagerad.
Galopp: 8 - Rytmisk, avspänd.

47 poäng blev det och jag är mer än nöjd!! Första fölet jag har visat.
 
Sv: Rosevelt 1110

kl

Vill gärna ha mer info om avkommor efter Rosevelt, helst bilder också!
 
Sv: Rosevelt 1110

Jag har en som är e. Rosevelt 1110

Jag visade honom på fölvisninng och jag är nöjd.

Typ: 9 - Ganska ädel, långlinjerad.
HHB: 8 - Lång, välformad hals, ännu något outv. Sluttande välmakerat kors.
Extr: 7 - Ngt upprätade framkotor, ngt vinklad has, ngt instabil för dagen.
Skritt: 8 - Vägvinnande, rörlig ngt obalanserad.
Trav: 7 - Taktmässig, avspänd, för dagen oengagerad.
Galopp: 8 - Rytmisk, avspänd.

47 poäng blev det och jag är mer än nöjd!! Första fölet jag har visat.


Här kommer ett par kort på min lille goding!!! Han är snart 5 månader.

http://i191.photobucket.com/albums/z309/dilliblue/07-10-06033.jpg?t=1191692578
http://i191.photobucket.com/albums/z309/dilliblue/07-10-06012.jpg?t=1191692608
 
Sv: Rosevelt 1110

Vet en ljuvlig liten unge som kom tvåa (kommer ej ihåg om det var Skaraborg eller... kolla på asvh) - betyg 8-9-8-8-8-8. De tyckte hon var lite liten (sent född). Hon har det vackraste huvud jag någonsin sett på ett föl och hon är mkt trevlig i temperamentet. Lugn, nyfiken och mjuk. Mamman är mkt vettig i skallen, ska tilläggas! En liten pärla, detta föl! Travar i uppförsbacke som få!
 
Sv: Rosevelt 1110

Lyfter tråden och efterlyser fler bilder och resultat på Rosevelt.

Mvh Mia
 
Sv: Rosevelt 1110

kl
Någon som betäckt med honom i år? I så fall vet ni något om hur hans spermakvalitet är i år?
 
Sv: Rosevelt 1110

De som är kollad har alla varit dräktiga så kvalite´n verkar vara utmärkt.

Noa
 
Sv: Rosevelt 1110

Det visades ett jättefint fuxföl på hingstvisningen på Tullstorp (finns på DVD). Den var lugn och balanserad och var mycket söt.:love:

Roosevelt ska finnas i Sverige detta året eftersom den nya amerikanska ägaren kommer hit för att träna dressyr hos Brink - hur det kommer att bli nästa år vet de inte än.
 
Jag kan uppdatera med ett par bilder på min avkomma e. Rosevelt 1110. Inte superbilder, tyvärr..

2008-04-23094.jpg


2008-04-23093.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp