Rosa moln..

K

koftena

Just nu dansar jag som på små rosa moln vill jag lova. Idag var ANDRA gången jag lastade min häst själv hemma o hon går in!!! Hela vägen in!!! Hjälp säger jag hon gick på som en ångvält upp på rampen o in... En gång in med båda fram o sen backade hon då provade jag igen o vips var hon inne o stod stilla o åt upp krafften som jag lagt där inne. Vi har transport med inbyggda foderkrubbor.:laugh: O hon stod stilla tills jag bad henne backa o sen bad jag henne stanna halvvägs ut o det gjorde hon!!! Då fick hon lite godis o sen backade vi ur o hon fick gå ut i hagen..:love: Longeringen utav henne idag gick inte så bra men det gör ingenting det var första gången..hon var såå busig så det vart lite för okontrollerat för att fortsätta. Vi satsar på lastningen nu o åker iväg till rishuset när vi komit så långt o så får hon springa där inne lös o efter det kan jag longera henne så vi får in kommandona..

Sv: Rosa moln..

va roligt, du kommer nog bli vän med henne tids nog. Lycka till =)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 102
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 707
Senast: Lhas
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 791
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?