Rörelsemönster ?

T

Tess_

För rätt så länge sen pratade vi om hur hästen flyttade sina ben i tex. tölt. Då var det nån som länkade till en bra sida där man såg hur hovarna rörde sig ! Har sökt men hittar inte ! Är det nån som vet var den finns ? Skulle även vara bra med tex öppna och sluta osv. Är det nån som vet ?
Tacksam för svar !
/Tess

Tack ! Det var intressant och väldigt utförligt skrivit ! Det jag hade sett en annan gång var inte fotografi utan "ritat" och det var hästskor som rörde sig. Lite mer kul, men det här var intressant !
/Tess

När vi ändå är inne på rörelsemönser, finns det någon skillnad meallan rörelserna i trav och tölt, förutom det uppenbara med olika benförflyttning?

Hur rörelsen på det enskillda benet är, används exakt samma muskelgrupper i benet och på samma vis eller skiljer det sig åt? Och i så fall på vilket vis.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 444
Senast: Amha
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Anna-Bella
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 978
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA