Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jalla_sopis skrev:Handlar det inte om att när man sågar rör man båda händerna, medan annars är det bara ena handen?
Om jag har förstått det rätt är logiken bakom att inte såga att ena sidan av bettet ska vara stilla för att hästen ska kunna ta den impuls man ger från den rörliga sidan av bettet. Men om man sågar får hästen inte det stödet från den stillastående sidan (eftersom ingen sida då är stilla). Eller har jag helt missförstått det?
jalla_sopis skrev:Handlar det inte om att när man sågar rör man båda händerna, medan annars är det bara ena handen?
Om jag har förstått det rätt är logiken bakom att inte såga att ena sidan av bettet ska vara stilla för att hästen ska kunna ta den impuls man ger från den rörliga sidan av bettet. Men om man sågar får hästen inte det stödet från den stillastående sidan (eftersom ingen sida då är stilla). Eller har jag helt missförstått det?
space_cowgirl skrev:Att röra på bettet tycker jag är något som man gör när hästen blir spänd i käken, och då skall det vara en mjuk, lätt kramning som genast upphör. Hästen skall då vara så skolad för bettet att man inte behöver sitta och plocka gång på gång. Fast jag måste erkänna att just bergreppet "röra på bettet" ger mig lite besk smak i munnen eftersom de flesta använder det på det första sättet.