Röösli och childeric.

Nu är jag inget sadelproffs... Men childeric byggs ofta på olika modeller anpassade till just en häst. Medans röösli är vad den är och kan justeras lite med stoppning.
Röösli har kort anläggningsyta, sällan rak utan rundbossorna gör att de passar en lite mer svängd/svank profil, inte särskillt vida i bomen. Och en normal/smal kanal
Childeric har en väldigt vid och framför allt lång anläggningsyta, med bred kanal.

Om du har en röösli som passar och söker efter en childeric kan du försöka fråga efter vad för typ av häst just Den sadeln du tittar på legat på för häst. Och inte själva modellen. Modellen DFL, DI, DAC osv säger bara vad det är för säte och kåpor.

Nu är jag inget sadelproffs... Men childeric byggs ofta på olika modeller anpassade till just en häst. Medans röösli är vad den är och kan justeras lite med stoppning.
Röösli har kort anläggningsyta, sällan rak utan rundbossorna gör att de passar en lite mer svängd/svank profil, inte särskillt vida i bomen. Och en normal/smal kanal
Childeric har en väldigt vid och framför allt lång anläggningsyta, med bred kanal.

Om du har en röösli som passar och söker efter en childeric kan du försöka fråga efter vad för typ av häst just Den sadeln du tittar på legat på för häst. Och inte själva modellen. Modellen DFL, DI, DAC osv säger bara vad det är för säte och kåpor.
okej, tack för ditt svar :)

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 037
Senast: Lady_S
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 421
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Elo
·
Utrustning Någon som har det och är nöjd? Finns det andra märken med liknande modell? 😊
Svar
1
· Visningar
323
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka