Röösli och childeric.

Nu är jag inget sadelproffs... Men childeric byggs ofta på olika modeller anpassade till just en häst. Medans röösli är vad den är och kan justeras lite med stoppning.
Röösli har kort anläggningsyta, sällan rak utan rundbossorna gör att de passar en lite mer svängd/svank profil, inte särskillt vida i bomen. Och en normal/smal kanal
Childeric har en väldigt vid och framför allt lång anläggningsyta, med bred kanal.

Om du har en röösli som passar och söker efter en childeric kan du försöka fråga efter vad för typ av häst just Den sadeln du tittar på legat på för häst. Och inte själva modellen. Modellen DFL, DI, DAC osv säger bara vad det är för säte och kåpor.

Nu är jag inget sadelproffs... Men childeric byggs ofta på olika modeller anpassade till just en häst. Medans röösli är vad den är och kan justeras lite med stoppning.
Röösli har kort anläggningsyta, sällan rak utan rundbossorna gör att de passar en lite mer svängd/svank profil, inte särskillt vida i bomen. Och en normal/smal kanal
Childeric har en väldigt vid och framför allt lång anläggningsyta, med bred kanal.

Om du har en röösli som passar och söker efter en childeric kan du försöka fråga efter vad för typ av häst just Den sadeln du tittar på legat på för häst. Och inte själva modellen. Modellen DFL, DI, DAC osv säger bara vad det är för säte och kåpor.
okej, tack för ditt svar :)

Liknande trådar

Utrustning Någon som har det och är nöjd? Finns det andra märken med liknande modell? 😊
Svar
1
· Visningar
305
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Har precis fått hem mina drömmars sadel, en childeric DAC. Men den skulle behöva lite omsorg. Givetvis hade det bästa varit att köpa...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: lizzie
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: MJLee
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass
  • Kall lägenhet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar