röntgenbild

MissourisTopsanna

Trådstartare
http://cdn1.cdnme.se/351243/7-3/20131126_14104jag294b70288e59d3a7cf5f9a4.jpg[/IMG

Idag röntgades ynk, så här såg det ut. Vad tror ni jag får för svsr på dessa höfter :)?

Sv: röntgenbild

20131126_141049_5294b70288e59d3a7cf5f9a4.jpg

delvis KL

Kan inte ni som kan säga varför ni tror som ni tror med? :) Eller vad det är för skillnad på vänster som gör att den inte också är ett A?
Jag gissar A på båda, bara för att jag inte ser någon skillnad. Spännande!

En skugga som gor att jag iaf tycker mig se en skillnad I formen. Den ena kulan ar, I mina lekmanna ogon, helt enkelt inte lika fin.

Det var vad jag gissade också. Den ena ser man ligger mer tätt mot medan den andra ser ut att ha lite mer mellanrum, är det så du menar? :) bör få svar till på fredag! :) ska bli spännande.

B på bägge tror jag.

Lägger också upp en bild för gissning. Vet att bilden inte är helt rak, framförallt inte i benen, men det var en artroskoll och inte skickad till SKK (däremot är hunden röntgad tidigare för hd-bedömning hos SKK).

Hfter.jpg

Kul då har man något att jämföra med! Jag tyckte det såg bättre ut på den här höften, om det är hur bra kulan ligger i "hålet" "urgröpningen man kollar :)

KL

Jag har en helt annan röntgenbild, tagen för skojs skull.
På djursjukhuset tyckte de att det skulle räknas som konst, så de skrev ut den och hängde den i köket :D

Hur många kotor är det egentligen?

Ivans svans:

ivanskrok_52938e75ddf2b33cd235fec2.jpg

web_dsc_0396_206778477.jpg

delvis KL

Kan inte ni som kan säga varför ni tror som ni tror med? :) Eller vad det är för skillnad på vänster som gör att den inte också är ett A?
Jag gissar A på båda, bara för att jag inte ser någon skillnad. Spännande!

Därför att skålen är grundare på vänster höft än på höger (i bakkant av höftledsskålen) samt att det syns skuggor i skålen. Visserligen ligger någon skugga i höger höft också men den tror jag inte kvalificeras som en B-höft.

Det här är min hunds höfter. Han har grad C i vänster höft (markerad med upp-och-nedvänt V på bilden) och grad D i höger höft.
1385911_10151896250540912_1136676055_n_zps03db6efe.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Röntgade våran tik idag på dygn 50, dom såg 2 st…förstår ingenting, sist fick hon 3 st…så deppig just nu, någon som varit med om att...
2
Svar
22
· Visningar
3 867
Senast: Karolina90
·
Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka