Röntgen utomlands, stämmer?

jasseeh

Trådstartare
Hej. Om häst är röntgad med 18 bilder utomlands (Holland) har skivan på plåtarna osv, då måste de väl stämma? Eller kan dom fejka de på något sätt?:confused:

Sv: Röntgen utomlands, stämmer?

UA då såklart glömde jag skriva. Ingen som vet/har åsikter?

Allt går ju ... Jag tror att det viktiga är vilka vinklar de är tagna ur, så att de inte har mörkat exempelvis lösa benbitar genom att ta bilder ur vinklar där de inte syns. Prata med en duktig röntgenveterinär här i Sverige (prata med ditt försäkringsbolag om vem de kan rekommendera), så kan han eller hon råda dig och kanske till och med prata med röntgande klinik i Holland om vilka vinklar han eller hon vill se.

Hej!
Mina första tankar: Vet du att plåtarna kommer från rätt häst? Och är det din eller deras vet som har sagt att plåtarna är ua? (I stallet där jag jobbar nu har en häst från Holland köpts in på säljarens vets utsago att plåtarna var ok, det tyckte dock inte vet här när hon fick se dem (efter köpet)).

Sedan säger ju röntgen absolut inte allt, och även om man röntgar "allt" kan det finnas något "från andra hållet", som å andra sidan kanske inte har någon betydelse. Men det vet man ju inte förrän efteråt... :-)

Lycka till!

Själv har jag sett väldigt många kassa plåtar - både svenska men främst utländska. Så dåliga att veterinärer här inte ens har velat uttala sig om hästens status eftersom vinklar och skärpa varit så dålig.

Visst går det att feja plåtarna, det är bara att lägga dem på en skiva och döpa om filerna. Du tar en frisk hästs plåtar och kallar dem något som relaterar till den tveksamt friska kusen istället.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Är intresserad av att köpa en häst. Hon har följande skador sedan tidigare: Skada på sträcksenan som 2 åring. Krävde operation...
2
Svar
24
· Visningar
1 517
Senast: PrinceFair
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 067
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka