V

Vertigo

Jag har inte riktigt förstått hur den går till... Man ahr ju läst ganska mycket om det sistoden men jag har aldrig fått någon bra förklaring på vad som verkligen görs...

Sv: Rollkur!

Tack! Fy vad hemsk den bilden såg ut... Jag har alltid fått höra att dressyr bygger på hästens naturliga rörelsemönster (mer eller mindre) men det kan ju verkligen inte det göra!!! :S

Sv: Rollkur!

Ska jag vara ärlig så vet jag inte VARFÖR man gör det med flit på uppvärmningarna, men för vissa så blir det lite rollkur för att hästen försöker komma undan arbetet eller ryttarens hand.

Går hästen med nosen innanför lod (om det inte bara är frågan om cm alltså..) är det rollkur vilket gör att hästen blir låst i framdelen och inte får någon riktig frihet i framdelen, men det värsta är att kotorna i halsen kan ta skada i längden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: Presto
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: Stinaelin
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 411
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar