Roligaste pop/rockvideos?

Myrten

Trådstartare
Behöver lite uppmuntran och startar därför en spinoff på tråden "Låtar som verkligen betytt något": Vilken är din favorit i kategorin roligaste rockvideo? Jag tänker mig att det ska vara en högkvalitativ pop/rocklåt (dvs inte parodi, buskis, studentspex) där videon har högt underhållningsvärde när det gäller humor.

Eftersom jag startar tråden och alltså väljer först kör jag på lågt hängande frukt och nominerar Queen - I Want To Break Free. För Brian Mays papiljotter, Roger Taylors minikjol och Freddie Mercurys dammsugare.


Vilka är era favoriter?
 
Här måste man ju nämna The Darkness video till låten "I believe in a thing called love"!! Finns andra videos av The Darkness som också är roliga. Bandet är känt för att ha en stor portion humor. Videon handlar om... Ja, hur ska man förklara den... De är på ett rymdskepp. I slutet av videon attackeras rymdskeppet av en stor rymdbläckfisk. Bandet försvarar sig och rymdskeppet med sina instrument. Nåt sånt. Grymt bra låt dessutom! Bra liveband!

 
Vem behöver inte se ett krig i rymden sim utspelar sig på rymdubåtar vars energi kommer från instrumenten de spelar? Och, att inte förglömma: silvertights.


Eller en video som börjar väldigt typiskt (för tid och genre) men sedan hamnar utanför ramen....

 
Sen gjorde Fall Out Boy en video till hela Save Rock and Roll-albumet som är härligt skruvad... Det börjar med att Patrick Stump blir kidnappad och får handen avskuren (😂) , och sen går det typ utför... Alla featuring artister är med på sina låtar (Big Sean, 2 chainz, Foxes, Courtney Love, Tommy Lee, Elton John).

Första låten/delen

Hela
 
Lägger ett slag för Blink 182´s All the small things, massor av parodier bl a på Backstreet boys men det mest "spännande" är väl ändå att videon fick ett nylyft då Kourtney Kardashian " härmade" videon när hon berättade om sin graviditet på samma sätt som ett fan gjorde i videon när hon blivit gravid ( Travis Barker trummis), som ju alla vet Kourtney är ihop med nu.
 
Det här är Arctic Monkeys officiella musikvideo för låten Cornerstone, med sångaren Alex Turner i rollen. Fullspäckad av specialeffekter, mycket känslosam (särskilt under den instrumentala delen!), och det är tydligt att de hade en mycket hög budget för just denna video. 🤩


(Vem behöver blinka? Inte Alex Turner.)
 
Jag håller på att gå igenom videorna nu, lite i taget. Reaktion: :rofl: :rofl: :rofl: Så många frågor uppstår samtidigt! Hur reagerade United Airlines på den låten? @athena_arabians vet du? Att sen @Gabby_Ossi s andra klipp inte ens får förhandsvisas på Buke är ju hysteriskt roligt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp